5 ضربه بزرگ ایران از داوری در جام های جهانی

کدخبر: ۲۲۲۰۸۸
اقتصاد نیوز: کمتر تیمی در دنیا به اندازه ایران در جام جهانی، از نبود VAR در تمام ادوار حضورش ضرر کرده است.
5 ضربه بزرگ ایران از داوری در جام های جهانی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، ۵ اشتباه فاحش از داوران جام جهانی، تلخ‌ترین فریم‌های ایران از این مسابقات هستند. فریم‌هایی که اگر VAR وجود داشت شاید شکل نمی‌گرفتند و تبدیل به خاطرات شیرین ایران از جام جهانی می‌شدند. مهربانی داوران با تیم‌های بزرگ جام، باعث شد ایران سال ۲۰۰۶ آخرین شانس‌هایش برای مبارزه با پرتغال را از دست بدهد و سال ۲۰۱۴، به جای پیروزی از آرژانتین شکست بخورد.

دیشب ایران در آخرین مسابقه دور گروهی، روبروی پرتغال قرار گرفت. 

مردود شدن گل سعید عزت اللهی که به اشتباه تصور می‌شد توسط VAR بوده، باعث دلگیری بخشی از مردم از تکنولوژی جدید فیفا شده است. مرور ۵ صحنه‌ای که در جام‌های جهانی قبل با اشتباه داور به ضرر ایران تمام شد و کمک داور ویدئویی‌ می‌توانست جلوی آن را بگیرد، نشان می‌دهد این تکنولوژی چقدر به نفع تیم‌هایی با شهرت کمتر مثل ایران خواهد بود و شاید، همین امشب منجی تیم ملی باشد.

جام جهانی ۱۹۷۸ | بازی با هلند

گل اول هلند، از روی نقطه پنالتی زده شد و به نظر درست می‌رسید. با این حال گل سوم آن‌ها که ایران را کاملا ناامید کرد، با اشتباه داور بدست آمد. خطای بازیکنان ایران، پشت محوطه جریمه انجام شد اما آرچندیا فریب مهاجم هلند را خورد و آن را پنالتی گرفت.

جام جهانی ۱۹۷۸ | بازی با پرو

بازی حساسی که می‌توانست حکم صعود ایران را امضا کند، با یک اشتباه بزرگ داور به نفع پرو جلو رفت. پرو با یک گل جلو بود و ایران برای گل مساوی تلاش می‌کرد اما یک پنالتی عجیب برای حریف، تیم ملی را کاملا ناامید کرد. یارگوز آن مسابقه یک پنالتی دیگر هم به نفع پرو گرفت که این یکی درست بود.

جام جهانی ۱۹۹۸ | بازی با آمریکا

مسابقه قرن بین ایران و آمریکا، از همان دقایق ابتدایی می‌توانست برای تیم ملی راحت باشد. خداداد عزیزی با خطای کیسی کلر متوقف شد و ارس مه‌یر داور مسابقه باید یک پنالتی اخراج به نفع ایران می‌گرفت. تصمیمی که بخاطر مصلحت اندیشی مه‌یر گرفته نشد اما در نهایت، ایران توانست آمریکای یازده نفره را هم شکست دهد.

جام جهانی ۲۰۰۶ | بازی با پرتغال

پرتغال با تک گل دکو جلو بود اما ایران، موقعیت‌های خوبی برای بازگشت داشت که مهمترین آن‌ها توسط رسول خطیبی از دست رفت. دقیقه ۸۰ لوئیز فیگو در محوطه جریمه ایران و روی تکل یحیی گل‌محمدی، دایو زد و داور به اشتباه آن را پنالتی گرفت. اشتباه پولات، پایان آرزوهای ایران در جام جهانی بود.

جام جهانی ۲۰۱۴ | بازی با آرژانتین

مهمترین اشتباه داوری علیه ایران در جام‌های جهانی، مقابل آرژانتین بود. تیم ملی با یک نمایش عالی، توانسته بود آرژانتین را کنترل کند و ضد حملات خوبی هم داشت. بهترین موقعیت ایران، فرار دژاگه بود که با خطای زاپالتا متوقف شد اما مازیچ، این صحنه را نادیده گرفت. ایران فرصت برد را از دست داد و با گل مسی در ثانیه‌های پایانی، شکست خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید