بروجردی: ما براساس منافع ملی مان تصمیم می گیریم

کدخبر: ۲۲۲۱۲۵
​اقتصادنیوز : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ یک جنگ جهانی اقتصادی را به دنیا تحمیل کرده و طبیعتا ما هم براساس منافع ملی مان تصمیم می گیریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علاالدین بروجردی عصر امروز- دوشنبه- در حاشیه دیدار با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق در جمع خبرنگاران افزود: آنچه در حال وقوع است نزدیک شدن روابط ما به لحاظ اقتصادی و طبیعتا سیاسی با روسیه و چین است، همانند زمانی که در دوره قبلی تحریم ها بود، عملا بازنده اصلی این بازی شرکت های اروپایی بودند؛ اگر نتوانند در مقابل فشارهای امریکا مقاومت کنند، برنده اصلی هم شرکت های چینی و روسی خواهند بود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره مذاکرات ایران با طرف های اروپایی عنوان کرد: ما علاقمندیم پاسخ را در عمل دریافت کنیم. در مذاکرات طولانی و متعددی که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با وزیران خارجه طرف های مقابل انجام داده، صحبت های آنها در مذاکرات مثبت است اما ما دیگر نه حرف را قبول داریم و نه حتی ورقه امضا شده را، فقط عمل برای ما مهم است. 

بروجردی درباره سیاست های بن سلمان در منطقه تاکید کرد: فکر می کنم محمد بن سلمان کارنامه بدی را نه فقط درباره ایران بلکه درباره کشور اسلامی و عربی همسایه اش یعنی یمن برجای گذاشت و بیشتر در توهمات سیر می کند و نه در واقعیات. 

وی ادامه داد: او فکر می کرد سه ماهه می تواند مشکل را حل کند اما بعد از سه سال کشتار وحشیانه هزار انسان بیگناه عربستان شکست خورده این جنگ است و اگر سیاست های خود را نه فقط در قبال ایران بلکه منطقه ترمیم نکند ضررهای بیشتری متوجه عربستان می شود. 

بروجردی درباره نامه فعالان سیاسی درباره مذاکره با امریکا گفت: به نظرم این خودباختگی کامل مقابل امریکاست و کاملا مغایر با سیاست های ایران است. 

وی درباره خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: جایگاه امریکا ضد حقوق بشری است و کارنامه امریکا در گذشته های دور و نزدیک، سیاست های فعلی، زندان گونتامانو و ابوقریب و این ظلمی که در حق کودکان مظلوم و جدایی آنها از مادرانشان انجام داده همه اینها از ترامپ شخصیتی ساخته که در دادگاه های بین المللی قابل محاکمه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید