رتبه اول خوزستان در صرفه جویی برق

کدخبر: ۲۲۲۱۳۶
اقتصادنیوز : استاندار خوزستان گفت: خوزستان با یک هزار و ۸۴ مگاوات صرفه جویی تاکنون رتبه اول صرفه جویی برق را در کشور از آن خود کرده که مورد تقدیر هیئت دولت قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۲۵ هزار هکتار نهال در استان کشت شد، اظهار کرد: تمامی مسئولان خوزستانی در صیانت و حفاظت از کشت ها و نهال کاری های صورت گرفته، تلاش بسیار خوبی داشتند.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها باید برای بیابان زدایی همکاری خوبی داشته باشند، افزود: سال قبل ۱۰ هزار هکتار از چراهای استان مدیریت و هفت هزار هکتار مرطوب شد.

استاندار خوزستان خبر داد: دولت امسال هم اهتمام ویژه ای دارد و در این زمینه ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردهای استان خوزستان اختصاص داده است.

شریعتی ادامه داد: امسال همچنین ۵۰ میلیون دلار برای پایداری شبکه برق خوزستان از محل صندوق توسعه ملی تصویب شده است.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مردم خوزستان مسئله ریزگردها است که به اولین مطالبه مردم استان از مسئولان تبدیل شده است؛ بنابراین همه مسئولان اجرایی خوزستان باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب و برق مورد تأکید است و دستگاه های اجرایی باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند؛ به ادارات برق خوزستان اختیار تام دادم که هرکسی با این سیاست ها تطابق نداشت نسبت به برخورد و قطع برق آنها اقدام کند.

شریعتی اضافه کرد: مردم را نیز به صرفه جویی در مصرف برق دعوت می کنم؛ تقاضا داریم که اصیانت و مراقبت لازم را داشته باشند تا این تابستان را بدون قطعی برق پشت سر بگذاریم.

وی عنوان کرد: برای افزایش بین ۵ تا ۶ هزار مگاواتی تولید برق خوزستان برنامه ریزی و در این زمینه سرمایه گذاری شده است؛ البته با این وجود نباید صرفه جویی برق را فراموش کنیم.

استاندار خوزستان گفت: خوزستان با یک هزار و ۸۴ مگاوات صرفه جویی تاکنون رتبه اول صرفه جویی برق را در کشور از آن خود کرده است که مورد تقدیر هیأت دولت قرار گرفت.

شریعتی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار علی هاشمی گفت: این شهید بزرگ اقدامات ارزنده بسیاری را در دوران دفاع مقدس برای کشور انجام داده است.

وی یادآور شد: منابع طبیعی خوزستان سال گذشته ۱۵ هزار هکتار معادل ۶ سال مالچ پاشی انجام داد؛ با وجود اینکه تأمین اعتبار مالچ پاشی برای کل کشور تنها برای ۱۵ هزار هکتار بود که ۱۰ هزار هکتار آن به خوزستان اختصاص پیدا کرد و برای ما بقی از منابع استانی و نفت تأمین اعتبار شد.

 در پایان این جلسه سید علی بحرینی مقدم به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان منصوب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید