تاریخ‌سازی تیم ملی ایران در گروه مرگ با ۴ امتیاز

کدخبر: ۲۲۲۱۶۳
اقتصادنیوز :تیم ملی فوتبال ایران با کسب ۴ امتیاز، بهترین رکورد خود را در جام‌های جهانی ثبت کرد.
تاریخ‌سازی تیم ملی ایران در گروه مرگ با ۴ امتیاز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی روسیه به مصاف پرتغال رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک به اتمام رسید.

ایران با این تساوی ۴ امتیازی شد و در رده سوم گروه مرگ قرار گرفت؛ گروهی که پرتغال و اسپانیا در آن با ۵ امتیاز صعود کردند.

ایران در هیچ کدام از دوران حضورش در جام های جهانی بیش از ۳ امتیاز کسب نکرده بود و حالا در روسیه با کسب ۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم جدول، بهترین آمار را از خودش با کارلوس کی روش در این رقابتها بر جای گذاشت.

 کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران پس از این بازی اظهار داشت: بهترین تلاشمان را کردیم. بازیکنان ایران آماده بودند و بهترین بازی خود را ارائه کردند.

وی افزود: بازی فشرده ای بود. بازی هایی با جنگ و درگیری در جام جهانی توقع می رود. به نظرم ما خوب بازی کردیم مقابل تیمی که کاندیدای قهرمانی در جام جهانی است.

سرمربی ایران درباره اینکه چرا ایران در دو بازی اول اینطور جنگنده و خوب نبود، گفت: باید با واقع بینی بازی کنیم. مقابل مراکش پیروز شدیم. اسپانیا تیم سختی است ولی بازی خوبی ارائه کردیم و شایسته باخت نبودیم. اگر ۵ امتیاز می گرفتیم صعود می کردیم. 

لیرضا جهانبخش در پایان دیدار ایران و پرتغال اظهار داشت: در بازی بزرگی شرکت کردیم و از این بازی سربلند بیرون آمدیم. اما افسوس که در پایان به پیروزی نرسیدیم و این بازی منجر به صعود ما نشد.

وی افزود: در نیمه اول بازی کنترلی را در دستور کار قرار دادیم اما در نیمه دوم بازی تهاجمی انجام دادیم و فرصتهای خوبی هم به دست آوردیم که متاسفانه آنها گل نشد.

جهانبخش گفت: بعد از آن که گل مساوی را زدیم می توانستیم گل دوم را هم بزنیم و فرصت خوبی در آخرین ثانیه ها داشتیم که متاسفانه آن هم از دست رفت. 

مهاجم تیم ملی کشورمان بیان داشت: ما در جریان بازی فقط روی این بازی تمرکز داشتیم و پیگیر نتیجه بازی اسپانیا و مراکش نبودیم چون فقط به پیروزی در این بازی فکر می کردیم. 

فرناندو سانتوس پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر ایران و صعود به دور بعد  هم گفت: بازی خیلی خوبی بود، نیمه اول عملکرد بسیار خوبی داشتیم و توانستیم به گل هم دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: در نیمه دوم شرایط سخت شد، اما بازیکنان ما خوب کار کردند و توانستیم اگرچه به تساوی رسیدیم، اما به دور بعد صعود کنیم.

سانتوس در خصوص پنالتی تیم پرتغال اظهار داشت: اعتقاد دارم پنالتی درست بود و داور اشتباه نکرد، اما در صحنه پنالتی حریف، اتفاق خاصی رخ نداد.

سرمربی تیم ملی پرتغال در پایان خاطرنشان کرد: از بازیکنانم تشکر می‌کنم، تلاش زیادی از خود نشان دادند و حالا باید به فکر بازی برابر اروگوئه باشیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید