طرح مهاجرتی جنجالی محبوبیت ترامپ را کاهش داد

کدخبر: ۲۲۲۲۵۹
اقتصادنیوز: میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری آمریکا که تا یک هفته پیش ۴۵ درصد بود، در نظرسنجی جدید گالوپ به ۴۱ درصد سقوط کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری هیل نوشت، نتایج نظرسنجی روز دوشنبه گالوپ نشان می‌دهد میزان رضایت مردمی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از افزایش نسبی که حاصل نشست او با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در سنگاپور بود، مجدد کاهش یافته است.

میزان محبوبیت ۴۱ درصدی او اندکی بالاتر از میانگین میزان محبوبیت ریاست جمهوری اوست که ۳۹ درصد را نشان می‌دهد. افت محبوبیت رئیس‌جمهوری جنجالی آمریکا پس از یک هفته کشمکش بر سر سیاست مهاجرتی سنگدلانه او که منجر به پیگرد خصمانه مهاجران غیر قانونی در مرز جنوبی و جدایی آنها از کودکانشان می‌شد، رخ داد.  

بیش از ۲۰۰۰ کودک مهاجر در زمانی که والدینشان منتظر طی شدن فرایند کیفری بودند، از خانواده‌هایشان جدا شدند و همین امر انتقادهای داخلی و خارجی بسیاری را برانگیخت و نهایتا ترامپ هفته گذشته مجبور شد تا یک فرمان اجرایی برای خاتمه دادن به این سیاست جنجالی امضا کند.  

براساس یافته‌های گالوپ، میزان محبوبیت او در میان حامیان تمام احزاب سیاسی کاهش نشان می‌دهد. جمهوری‌خواهانی که تا دو هفته پیش عملکرد ترامپ را ۹۰ درصد می‌دانستند، نظرشان را به ۸۷ درصد تغییر دادند. دموکرات‌ها هم این هفته میزان رضایت شغلی از رئیس‌جمهوری آمریکا را ۵ درصد دانستند که کمترین میزان حمایت دریافتی از این گروه است که یک هفته پیش ۱۰ درصد از او پشتیبانی می‌کردند. این پنجمین باری است که دموکرات‌ها چنین نمره قبولی کمی به ترامپ می‌دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد، میزان حمایت‌ها از سیاستمداران مستقل از ۴۲ درصد به ۳۸ درصد سقوط کرد. نظرسنجی هفتگی میزان محبوبیت ریاست جمهوری گالوپ از ۱۵۰۶ تن در سراسر ایالات متحده انجام شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید