رئیس دادگستری تهران: معترضان دیروز را مصداق اخلالگر در امور کشور نمی‌دانیم

کدخبر: ۲۲۲۲۹۸
اقتصادنیوز؛ غلامحسین اسماعیلی گفت: جمعیت معترض دیروز را جزو مصادیق اخلال در امور کشور نمی‌دانیم اما کسانی که در این شرایط اخلال در نظام اقتصادی انجام دادند، مجازات سختی در انتظارشان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران درباره ناآرامی‌های روز گذشته بازار تهران گفت: تا دیشب که موضوع را پیگیری کردم، پرونده‌ای به مراجع قضایی ارسال نشده است.

وی درباره اینکه آیا در حوادث دیروز کسی را دستگیر کرده اید یا  خیر؟ گفت: برابر قانون نیروی انتظامی در جرایم مشهود حق دارد که مرتکب جرایم مشهود را دستگیر کند و تحت نظر قرار دهد. تا دیشب که ما پیگیر این موضوع بودیم پرونده‌ای به دستگاه قضا واصل نشده است.

وی افزود: ماحصل کار دیروز نیروی انتظامی، امروز به دستگاه قضا ارسال می شود.

اسماعیلی  در پاسخ به سوالی درباره اینکه واکنش دادگستری استان تهران نسبت به اخلالی که در بازار تهران بوجود امد و آیا انها اخلالگران اقتصادی محسوب می شوند یا خیر گفت:  ما حساب اخلالگران نظام اقتصادی را از کسانی که تحت تاثیر مسایل اقتصادی و معیشتی و گرانی  اعتراضاتی را دارند از هم کاملا مجزا می دانیم.

وی افزود: این قبیل اشکالات در جامعه شده است که اعتراضات مردمی را بدنبال داشته است و برخی ها افرادی سودجو هستند که در بازار مسکن و خودرو و ارز تلاطم ایجاد می‌کنند. ممکن است در کنار اینها برخی از کوتاهی و قصور از متولیان هم وجود داشته باشد و ما به هیچ عنوان عموم جمعیت معترض دیروز را جزو مصادیق اخلال در امور کشور نمی‌دانیم اما کسانی هستند که در این شرایط اخلال در نظام اقتصادی انجام دادند و برای این افراد دستور قضایی به منظور شناسایی داده شده است مطمئن باشند این قبیل افراد در برابر میز قاضی و اقتدار قاضی زمین خواهند خورد و مجازات سختی در انتظارشان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید