جنگ تعرفه‌ای ترامپ عواقب تلخی برای کشاورزان و سازندگان هواپیما در آمریکا در پی دارد

کدخبر: ۲۲۲۴۴۳
اقتصادنیوز: کشاورزان و شرکت‌های سازنده هواپیما در آمریکا از جنگ تجاری که واشنگتن به راه انداخته است، متضرر می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت جنگ تعرفه‌ها که دونالد ترامپ آن را موجب شده است ثمره تلخ خود را برای کشاورزان و سازندگان هواپیما در آمریکا به بار آورده است؛ زیرا چین برای تامین هواپیما و گوشت مورد نیاز خود به اتحادیه اروپا روی آورده است.

لی کایی، محقق دانشگاه امور مالی و اقتصاد شانگشی، در گفتگو با اسپوتنیک گفت: «دولت ترامپ موافقت‌نامه‌ای را که در مذاکرات آمریکا و چین به دست آمد لغو کرده است. آمریکا تصور می‌کند تداوم جنگ تجاری ضرورت دارد و خیال می‌کند پیروزی‌هایی را برای این کشور رقم خواهد زد. در واکنش به این رویکرد آمریکا، چین به اقدامات متقابلی دست زده است که تامین محصولات کشاورزی و نیز هواپیما‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: مثلا چین ممکن است به جای شرکت بوئینگ برای تامین هواپیما‌های مورد نیاز خود به شرکت رقیب بوئینگ یعنی ایرباس فرانسه روی آورد.

لی گفت: با توجه به عزم ترامپ برای ادامه دادن به جنگ تجاری که مناسبات تجاری و روابط اقتصادی آمریکا و چین را دارد به بن‌بست می‌کشاند، چین تصمیمی گرفته است تولیدکنندگان آمریکایی از جمله بوئینگ را مجازات کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید