رایزنی وزیر علوم برای تخفیف در مجازات دانشجویان سیاسی

کدخبر: ۲۲۲۴۷۷
وزیر علوم جهت تخفیف در احکام صادره برای دانشجویان بازداشتی دی ماه سال گذشته با رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور دیدار کرد.
رایزنی وزیر علوم برای تخفیف در مجازات دانشجویان سیاسی

به گزارش اقتصادنیوز، منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره احکام صادره برای دانشجویان دستگیرشده در حوادث دی‌ماه 96، گفت: مراحل قضایی در این پرونده به این صورت است که دانشجویان با توجه به حکمی که برای آنان در نظر گرفته شده، درخواست تجدید نظر کنند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این رابطه به صورت جداگانه برای تخفیف در احکام صادره پیگیری‌های داشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه احساس می‌کنیم تا حد ممکن باید ملاحظه این دانشجویان با توجه به سن و سال پایین، بی‌تجربگی و عدم اطلاع کافی از قوانین صورت گیرد، افزود: این دانشجویان به دلیل همین بی‌تجربگی دست به اقداماتی زده‌اند که خلاف قانون به شمار می‌آید ولی در اصل و باطن، بسیاری از این دانشجویان نیت‌های معاندانه با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشتند.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: در همین رابطه به صورت حضوری ملاقاتی با رئیس قوه قضاییه داشته‌ام و در این ملاقات از ایشان و دادستان کل کشور درخواست کردم که احکام نهایی به گونه‌ای باشد که در کنار بازدارندگی مسئولان قضایی با رأفت اسلامی با دانشجویان دستگیرشده حوادث دی ماه برخورد کنند تا این دانشجویان دچار آسیب نشوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید