اردوغان 24 ساعت پس از پیروزی در انتخابات موج جدید پاکسازی ارتش را آغاز کرد

کدخبر: ۲۲۲۵۴۵
اقتصادنیوز: روزنامه کارار در خبری اعلام کرد که دادستانی کل ترکیه قرار بازداشت 192 نظامی از جمله یک سرتیپ و 30 خلبان هواپیمای جنگی را به اتهام همکاری با گروه گولن صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوزبه گزارش  ایرنا  این رسانه خبرداد دادستانی کل ترکیه در راستای تحقیقات و دستگیری عوامل فعال گروه گولن در داخل نیروهای مسلح، قرار بازداشت 192 نفر از جمله یک سرتیپ و 30 خلبان از نیروی هوایی و ماموران گارد ساحلی نیروی دریایی را صادر کرد که در پی آن تاکنون 73 نفر از متهمان در آنکارا، بالیکسیر و کوجاالی دستگیر شده اند.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را بیش از 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید