۱۸۰ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

کدخبر: ۲۲۲۵۹۰
اقتصاد نیوز: مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه: ۱۸۰ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ منصور بیگلری: مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های زندان‌های استان کرمانشاه را تشریح کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی در زندان‌ها یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل است که در این راستا اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، دینی و اشتغالزایی کرده است.

وی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهمترین عوامل کاهش وقوع جرم دانست و افزود: متاسفانه بی‌توجهی به مبانی اخلاقی و دینی معضلاتی از قبیل ارتکاب اعمال مجرمانه را به دنبال دارد.

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: در این راستا پس از پذیرش زندانی‌ها فعالیت‌های آموزشی و احکام برای آنها برگزار می شود.

بیگلری به ارائه آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ کارگاه افتتاح شد و در حال حاضر ۲۰ کارگاه تولیدی فعال داریم که در این راستا  یک هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان حرفه های مختلفی را آموختند.

وی ابراز داشت: در پایان این دوره‌ها برای حرفه‌آموزان با هماهنگی آموزش فنی و حرفه‌ای گواهی مهارت بدون ذکر نام زندان صادر شد تا در خارج از زندان به عنوان یک فرد عادی بتوانند وارد عرصه کار شود.

۴۰۰ زندانی حافظ قرآن هستند

بیگلری همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان در موسسه دارالقرآن زندان مرکزی زیر نظر مربیان مجرب مشغول حفظ قرآن هستند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت مربیان قرآن در راستای آموزش به زندانیان گفت: حدود ۴۰۰ نفر از زندانیان موفق به حفظ قرآن کریم از یک جزء تا حفظ کل قرآن شده‌اند.

وی آموزش خانواده زندانیان را محور اصلی برنامه های سال ۹۷ دانست و گفت: همچنین تا کنون دوره‌های مختلف آموزشی برای ارتقاء سطح توانمندی همسران و فرزندان زندانیان برگزار شده است.

مدیرکل زندان های کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته زمینه آزادی ۱۷۸ نفر از زندانیان با کمک خیران و ستاد زکات فراهم شد و امسال نیز حدود ۱۸۰ نفر از افرادی که جرائم غیرعمد داشتند از همین منابع به زندگی عادی خود برگشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید