شرط یمن برای توقف حملات موشکی

کدخبر: ۲۲۲۵۹۵
اقتصاد نیوز: وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن درباره حمله اخیر موشکی ارتش و انصارالله به ریاض گفت: موشک‌های ما جنبه دفاعی دارد و در صورتی حملات موشکی را متوقف می کنیم که بمباران جنگنده‌های متجاوز به یمن پایان پذیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس؛ «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن دیشب(چهارشنبه شب) در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «المسیره» گفت: ما آمادگی داریم حملات به خاک عربستان متوقف کنیم، اما به شرطی که بمباران هوایی ائتلاف متجاوز علیه به سرکردگی عربستان سعودی متوقف شود.

شرف افزود: رویکرد موشک‎های ما دفاعی است و این موضوع را پیشتر به سازمان ملل متحد اعلام کردیم و بیانیه محکومیت وزارت خارجه آمریکا در خصوص شلیک موشک بالستیک یمن به عربستان، فاقد ارزش است.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله در تاریخ سوم تیرماه در پاسخ به حملات و بمباران مستمر یمن، چند فروند موشک بالستیک را به سمت یک مرکز اطلاعات وابسته به وزارت دفاع عربستان و دیگر اماکن وابسته به مراکز سلطنتی و نهادهای دولتی در ریاض شلیک کردند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کردند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید