راه حلی برای جلوگیری از مصرف شارژ سیمکارت بعد از تمام شدن حجم بسته اینترنت!

کدخبر: ۲۲۲۶۶۸
اقتصاد نیوز: با ایجاد محدودیت برای مصرف داده در گوشی‌های اندرویدی می‌توان حجم مصرفی اینترنت را در تلفن همراه کنترل کرد. برای ایجاد محدودیت در مصرف دیتا از طریق قابلیت Data Limit در اندروید، این مطلب را از دست ندهید.
راه حلی برای جلوگیری از مصرف شارژ سیمکارت بعد از تمام شدن حجم بسته اینترنت!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، حتما برایتان پیش آمده که حین گشت و گذار در اینترنت، به طور ناگهانی با پیغام تمام شدن بسته اینترنت مواجه شده‌‌اید. معمولا این وضعیت مخصوصا اگر از دیتای سیمکارت استفاده کنید، منجر به مصرف شارژ اصلی خط خواهد شد. (چرا حجم اینترنت من زود تمام می‌شود؟)

سیستم عامل اندروید برای این مشکل راه حلی داشته و آن فعال سازی محدودیت برای مصرف داده اینترنت است. در واقع با روشن کردن این بخش از منوی تنظیمات، پس از مصرف نمودن حجم مشخصی از داده، دیتای سیمکارت شما برای اتصال به اینترنت به صورت خودکار قطع شده و شما به سرعت از این موضوع مطلع می‌شوید.

با بررسی میزان داده‌ها می‌توان مصرف حجم اینترنت خود را به راحتی کنترل کرد و به همین ترتیب مانع هزینه‌های اضافی شد.

ایجاد محدودیت برای مصرف داده اینترنت در گوشی‌های اندرویدی، با طی مراحل زیر انجام پذیر است:

  1. منوی تنظیمات را باز کنید.

قابلیت Data Limit

  1. وارد بخش مربوط به اتصالات شوید. این قسمت معمولا با نام Connections در گوشی‌های اندرویدی موجود است.

قابلیت Data Limit

  1. بر روی Data Usage کلیک کنید.

محدودیت برای مصرف داده

  1. در صفحه باز شده به دنبال گزینه‌ای با یکی از عنوان‌های Data warning یا Data limit برای فعال کردن محدودیت مصرف داده باشید.

قابلیت Data Limit

با فعال کردن Data Limit از شما خواسته می‌شود تا حداکثر حجم مصرفی را وارد کنید. در واقع با فعال سازی این بخش، از همان لحظه حجم مصرفی شما توسط گوشی محاسبه شده و به محض رسیدن به آن مقدار وارد شده، دیتای اینترنت گوشی غیرفعال می‌شود.

در منوی Data limit برخی گوشی‌های اندرویدی این امکان به کاربر داده شده تا با وارد نمودن یک روز به عنوان زمان شروع و پایان محاسبه صورت حساب، بر روی حجم مصرفی اینترنت کنترل بیشتری داشته باشد.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هربار قبل از خواندن پیام تمام شدن حجم اینترنت، تمام شارژ سیمکارت خود را بدون اینکه مطلع شوید، مصرف می‌کنید، بهتر است حتما از قابلیت Data Limit یا همان محدودیت برای مصرف داده اینترنت استفاده کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید