حمایت روسیه از حضور ایران در سوریه

کدخبر: ۲۲۲۶۷۹
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ایران را قدرت منطقه ای دانست و گفت: حضور ایران در سوریه مشروع است و کسی نمی تواند منکر آن شود؛ چه خوششان بیاید یا نیاید.
حمایت روسیه از حضور ایران در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، واسیلی نبنزیا بعدازظهر پنج شنبه با حضور در نشست خبری گزارشی از فعالیت های انجام شده در دوره یک ماهه ریاست این کشور بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره حضور ایران در سوریه مطرح کرد. 
وی افزود: ایران و سوریه هر دو عضو سازمان ملل هستند، ایران در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور حضور دارد، بنابراین، حضور ایران در سوریه مشروع است.
نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: هیچ کسی نمی تواند منکر این مساله شود چه می خواهید چه خوشتان بیاید یا نیاید، حضور ایران کاملا مشروع است.
نبنزیا با بیان اینکه کشورهای زیادی به نقش بی ثباتی در منطقه متهم هستند، یادآور شد: ایران برای مدت طولانی اعلام کرده است که آماده گفت و گو درباره موضوعات منطقه ای با کشورهای منطقه است.
وی تصریح کرد: ایران می گوید علاقمند به گفت و گو درباره این نگرانی ها است اما متاسفانه از سوی دیگر طرف ها موافقتی دریافت نشده است. ما باید علاقمند باشیم تا مذاکره ای در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه بین قدرت های منطقه ای شکل بگیرد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با تاکید براینکه ایران قدرت منطقه ای است و منافع مشروعی دارد، اظهار کرد: شما نمی تواند در منطقه بدون توجه به منافع خود حضور داشته باشید؛ پس باید درباره همه اینها صحبت شود نه اینکه فقط اتهام بزنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید