انجمن بین المللی فوتبال اعلام کرد؛

اشتباه داور در اعلام پنالتی برای ایران

کدخبر: ۲۲۲۷۲۱
اقتصادنیوز؛ به نظر می‌رسد برخلاف ادعاهای مطرح شده، داوری ایران - پرتغال نه تنها به ضرر ایران نبوده که حتی تیم ملی کشورمان از آن سود هم برده است و باید نقش ویژه‌ای برای اعتراض‌های بی‌امان کی‌روش به تیم قضاوت کننده بازی در تصمیمات قائل باشیم.
اشتباه داور در اعلام پنالتی برای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ با پایان یافتن مرحله گروهی جام جهانی 2018 بهتر می‌توان به بررسی عملکرد داوران حاضر در رقابت‌ها و همچنین پدیده این دوره داوری جام جهانی یعنی تکنولوژی VAR پرداخت.

در همین راستا روزنامه تایمز که یکی از معتبرترین رسانه های بریتانیا محسوب می شود، در گزارشی به نقل از هیئت بین المللی IFAB موارد استفاده کمک داور ویدئویی و همچنین نقش آن در جام جهانی را بررسی کرده است. در این گزارش آمده است:

دو مدیر از هیئت بین المللی IFAB به روزنامه تایمز گفته اند که پس از بررسی VAR به این نتیجه رسیده ایم که تنها یک اشتباه در جام جهانی در این خصوص وجود داشته و آن هم اعلام پنالتی برای ایران در بازی با پرتغال بوده است. آن ها معتقدند که تمام تصمیمات دیگر درست بوده اند و از بی عدالتی بزرگ جلوگیری شده است. در 36 بازی نخست، 14 بررسی رسمی VAR وجود داشت و هر چند در برخی از تصمیمات اعتراض های مختلف و نظرات گوناگونی وجود داشت. مدیران IFAB می گویند که تنها داوری که از این سیستم به اشتباه استفاده کرد، انکریه کاسرس داور پاراگوئه ای بازی ایران در روز دوشنبه بود.

لازم به ذکر است، IFAB انجمن بین المللی فوتبال است و  تنها نهاد دارای صلاحیت قانون‌گذاری در ورزش فوتبال می باشد. این هیأت از نمایندگان فیفا و ۴ اتحادیه‌های فوتبال بریتانیا - اتحادیه فوتبال انگلستان، اتحادیه فوتبال اسکاتلند، اتحادیه فوتبال ولز و اتحادیه فوتبال ایرلند شمالی - تشکیل می‌شود. نمایندگان فیفا ۴ حق رأی و نمایندگان هر یک از اتحادیه‌های بریتانیایی ۱ رأی دارند. مصوبات این هیأت باید دست‌کم از ۶ رأی مثبت برخوردار باشند.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد  پرتغال با بدشانسی و با اشتباه داور یک امتیاز با ایران شریک شده است.

ایران پرتغال

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید