روسیه اعلام کرد:

موضوع دیدار پوتین و ترامپ سوریه است

کدخبر: ۲۲۲۷۴۹
اقتصادنیوز؛ کاخ کرملین می‌گوید ولادیمر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در دیداری که ماه میلادی جولای با یکدیگر خواهند داشت، به طور مفصل درباره سوریه بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.
موضوع دیدار پوتین و ترامپ سوریه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ کاخ ریاست جمهوری روسیه موضوع اصلی دیدار ماه جولای رئیس جمهوری این کشور و همتای آمریکایی را اوضاع سوریه عنوان کرد.

همچنین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین از آمادگی پوتین برای عادی‌سازی رابطه با آمریکا به شرطی که طرف مقابل هم خواهان این مسئله باشد، خبر داد.

گفتنی است پیشتر سی‌ان‌ان گفته بود: ترامپ در دیدار اخیر خود با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن، بار دیگر ایده خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه را مطرح کرده است.

به گفته سی‌ان‌ان، ترامپ معتقد است می تواند با پوتین بر سر منطقه به اصطلاح ممنوعه در جنوب غربی سوریه که به آمریکا «امکان خروج قریب الوقوع» را می بخشد، به توافق برسد. این درحالی است که پسکوف درباره صحت گزارش منتشر شده از سوی سی ان ان اظهار بی اطلاعی کرده است.

طبق گفته منابع آگاه، طرح موردنظر ترامپ به روسها امکان می دهد تا به «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه برای بازپس گیری منطقه ای در امتداد مرز اردن- که محل حضور ائتلاف تحت رهبری آمریکا و شرکای نظامی آن است- یاری رسانند.

ترامپ معتقد است که با مهیا ساختن این امکان برای روسها جهت کمک به بازپس گیری منطقه مزبور توسط بشار اسد، وی می تواند طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا را در صورت تحقق شرایط خاص به سرعت اجرایی کند.

در مقابل، ترامپ از روسها می خواهد تا در مورد تضمین امنیت معارضانِ تحت حمایت آمریکا، به واشنگتن اطمینان خاطر بدهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید