وزارت خارجه آمریکا: آمریکایی‌ها به مرز ترکیه با سوریه نروند

کدخبر: ۲۲۲۸۶۱
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه ای درباره سفر اتباع خود به کشور ترکیه هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که روز گذشته در وبسایت سفارت آمریکا در ترکیه نیز منتشر شده، از شهروندان آمریکایی خواسته شده است تا از سفر به مناطق مرزی ترکیه با سوریه از جمله شهرهای هاتای، کیلیس، غازی آنتب، شانلی اورفا، شیرناک، دیاربکر، وان، سیرت، موش، ماردین، باتمان، بینگول، تونجالی، حکاری و بیتلیس خودداری کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: گروههای تروریستی همچنان به دنبال هدف گرفتن گردشگران غربی در هر فرصتی به ویژه در اماکن تفریحی و گردشگری، مراکز خرید، مکانهای دولتی، رستورانها، مراکز دینی، پارکها، فرودگاه ها و ترمینالهای مسافری هستند و از این رو به اتباع آمریکایی توصیه می شود، نسبت به رعایت هشدارهای امنیتی دقیق باشند و ضمن اقامت در هتل و اماکن امن، برای کسب اطلاعات به روز به اطلاعیه های نمایندگی های آمریکا و اخبار رسانه ها توجه کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه با اشاره به بازداشت های سلیقه ای اتباع خارجی در ترکیه، از اتباع خود خواسته است تا از حضور در اجتماعات غیرقانونی و یا نزدیک شدن به این گونه اجتماعات خودداری کنند.

در این اطلاعیه ادعا شده است: نیروهای امنیتی ترکیه بدون ارائه هیچ گونه دلیل و یا سندی می توانند افراد را به بهانه ارتباط با گروههای تروریستی دستگیر و مانع از خروج آنها از ترکیه شوند.

روابط ترکیه و آمریکا به علت خودداری مقامات مقامات واشنگتن از استرداد فتح الله گولن متهم کودتای نافرجام 2 سال پیش ترکیه، کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه های کُردی مبارز حاضر در شمال سوریه، محاکمه مدیران بانکی در نیویورک، دستگیری کارمندان محلی کنسولگری آمریکا در استانبول و برخی موضوعات دیگر در دو سال اخیر پرتنش بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید