سخنگوی وزارت خارجه ارائه بسته پیشنهادی اروپا را تکذیب کرد

کدخبر: ۲۲۳۰۰۴
اقتصادنیوز؛ بهرام قاسمی درباره انتشار اخباری مبنی بر ارائه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا گفت: تصور ما این است به دلایل نامشخصی یک خبر کاملا کذب به نقل از سایت اتحادیه اروپا بر روی خروجی برخی رسانه های داخلی قرار گرفت که اساسا غلط و اشتباه بود.
سخنگوی وزارت خارجه ارائه بسته پیشنهادی اروپا را تکذیب کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما روزانه و به طور مستمر با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی تماس داریم و آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه پس از خروج آمریکا از برجام بر جلب رضایت ایران و باقی ماندن ایران در برجام تاکید داشته اند.

قاسمی افزود: پس از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پکن، مسکو و بروکسل و مذاکره با وزرای خارجه سه کشور اروپایی و خانم موگرینی هیات های کارشناسی متعددی بین طرفین تبادل شده و کارگروه های متعددی در حال بررسی موضوع هستند.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی، اتحادیه اروپا قرار است بسته ای برای تضمین منافع ایران از برجام ارایه دهد تا رضایت ایران را جلب کند و آن طور که اطلاع داریم اتحادیه اروپا در حال طی مراحل نهایی تهیه این بسته پیشنهادی است.

قاسمی با بیان اینکه علایم مثبتی از اتحادیه اروپا دریافت کرده ایم ابراز امیدواری کرد: بسته ای که طی روزهای آینده به ایران ارایه می شود قابل قبول باشد تا ایران بتواند به آن اتکا کند.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از دریافت بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا تصمیمات لازم را بر اساس منافع ملی و مصالح مردم اتخاذ خواهد کرد ولی قطعا تاکنون خبری مبنی بر ارایه بسته پیشنهادی این اتحادیه بر روی سایت آن درج نشده و خبری هم از این سایت حذف نشده است.

قاسمی در پایان گفت: به نظر می رسد برخی محافل و کانون های خارجی مشخص تلاش می کنند در راستای جنگ روانی علیه ملت ایران اخبار غلط به افکار عمومی القا کنند و لازم است با هوشیاری کامل نسبت به این رویه این محافل توجه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید