اسکایپ با طراحی جدید به‌روز می شود

کدخبر: ۲۲۳۰۱۱
اقتصاد نیوز: از همان زمانی که ویندوز 10 منتشر شد، اپلیکیشن یونیورسال اسکایپ به صورت از قبل نصب شده در تمام کامپیوترهایی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند وجود داشته است و کارایی این اپلیکیشن فراتر از تنها “بد” بوده است. این اپلیکیشن به ظاهر ناکامل بود و بسیاری از ویژگی‌ها را نداشت. با گذشت زمان این اپلیکیشن کمی بهبود یافت ولی هیچ وقت نتوانست از آن ظاهر ناکاملش جدا شود و به طور کامل تجربه‌ی استفاده از این اپلیکیشن را ناخوشایند می‌کرد.
 اسکایپ با طراحی جدید به‌روز می شود

به گزارش اقتصاد نیوز، هم زمان با به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10، مایکروسافت در صدد تغییر چندین چیز درباره این اپلیکیشن است. در واقع باید گفت که مایکروسافت قصد دارد اپلیکیشن یونیورسال و قدیمی اسکایپ را با اپلیکیشنی کاملاً جدید جایگزین کند. این اپلیکیشن جدید در واقع برای کاربرانی که از ویندوز 7، ویندوز 8 و نسخه‌های قدیمی ویندوز 10 استفاده می‌کنند مدتی است که موجود شده است. این اپلیکیشن به جای XAML، بر اساس React Native ساخته شده است، ولی همچنان یک اپلیکیشن یونیورسال واقعی است و قابلیت اجرا در تمام نسخه‌های ویندوز 10 را دارد که شامل ایکس باکس، هولولنز و حتی دستگاه شایعه شده‌ی Andromeda می‌شود.

این اپلیکیشن جدید اسکایپ از نظر طراحی، همان چیزی که در نسخه‌های اندروید و iOS این اپلیکیشن می‌توانید پیدا کنید را دنبال می‌کند، که متاسفانه به این معنی است که در آن خبری از طراحی فلوئنت نیست. ولی اگر عملکرد و کارایی افتضاح اسکایپ قدیمی را در نظر بگیریم، این طراحی جدید قدم بسیار بزرگی در جهت بهبود این اپلیکیشن است، آن قدر بزرگ است که حتی اگر اسکایپ این طراحی را دنبال نکند همچنان قابل قبول است، یا حداقل برای الآن.

حال بحث کارایی است. درباره‌ی کارایی این اپلیکیشن باید گفت که اسکایپ جدید سریع است. با این که یک یا دو ثانیه بیشتر طول می‌کشد تا اپلیکیشن به طور کامل بارگذاری شود، ولی پس از این که کاملاً اجرا شد در مقایسه با اپلیکیشن قدیمی اسکایپ بسیار سریع‌تر است. همچنین نسخه‌ی جدید اسکایپ دارای ویژگی‌های بیشتری است و دارای گزینه‌های بیشتری در بخش تنظیمات است که بعضیی از آن‌ها حول سخت افزارند. اپلیکیشن جدید اسکایپ نیز دارای قسمت My People است که از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن است.

ولی این طراحی جدید تماماً خبرهای خوب نیاورده است. ویژگی SMS Relay که در میان کاربران ویندوز فون پرطرفدار بود، دیگر در این اپلیکیشن وجود ندارد. مایکروسافت به دلیل این که افراد زیادی از آن استفاده نمی‌کردند این ویژگی را از اسکایپ جدید حذف کرد، ویندوز 10 موبایل که دیگر از رده خارج شده است و پروژه‌ای از دست رفته است، و SMS Relay که در گوشی‌های اندروید از همان اول وجود نداشت. در عوض، کاربران اندروید با اپلیکیشن Your Phone که امسال منتشر می‌شود SMS بفرستند.

مشکل دیگر اپلیکیشن جدید اسکایپ این است که در مقایسه با نسخه‌ی قدیمی آن منابع بیشتری استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که کمی سنگین‌تر از نسخه‌ی قدیمی است، این معنی است که در زمان استفاده از این اپلیکیشن فضای بیشتری در حافظه‌ی RAM توسط این اپلیکیشن اشغال خواهد شد و تا حدودی مصرف باتری بیشتر می‌شود. مایکروسافت گفته است که در آینده به‌روزرسانی‌های بیشتر و مکرری برای اپلیکیشن جدید اسکایپ منتشر خواهد کرد و آن را به مرور زمان بهبود خواهد داد.

تا الان که از اپلیکیشن جدید اسکایپ راضی بوده‌ایم. نسبت به نسخه‌ی قدیمی اسکایپ، این قدمی بسیار بزرگ در جهت بهبود این اپلیکیشن است و بالاخره ذهنیت کسانی که از اسکایپ از پیش نصب شده در ویندوز استفاده می‌کنند را می‌تواند تغییر دهد. در زمان عرضه‌ی این اپلیکیشن در سال 2016، کیفیت آن باید به اندازه‌ی اپلیکیشن جدید می‌بود. اسکایپ در حال حاضر در مرحله‌ی آزمایشی و در دست اینسایدرها است، و در آینده کامپیوترهایی که از ویندوز 10 با رد استون 5 استفاده می‌کنند، این اپلیکیشن به صورت از پیش نصب شده در ویندوز خواهد بود ولی همین الان نیز کاربران می‌توانند با عضویت در برنامه‌ی پیش نمایش اسکایپ، این اپلیکیشن را دریافت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید