ورود دو وزارتخانه برای حل مشکل دریانوردان

کدخبر: ۲۲۳۰۴۳
اقتصادنیوز :وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: وزارت راه وشهرسازی، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی وانجمن صنفی دریانوردان گامهای موثری در ارتقای جایگاه حقوق شهروندی دریانوردان و رعایت کرامت انسانی برمی‌دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،عباس آخوندی در پیامی به مناسبت روز جهانی دریانورد که در مراسمی به مناسبت گرامیداشت ۲۵ ژوئن بدون حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، با اشاره به سخت و در عین حال جذاب و اثرگذار بودن شغل دریانوردی در چرخه اقتصاد جهانی گفت: این حرفه همواره با مخاطرات جهانی همراه است و آخرین تراژدی آن سانحه مصیبت بار سانچی بود که در دی ماه سال گذشته موجب از دست دادن ۳۰ دریانورد ایرانی بر اثر این حادثه شد.

آخوندی با اشاره سابقه تعیین روز جهانی دریانورد در سال ۲۰۱۰ میلادی و گرامیداشت این روز در ۲۵ ژوئن هر سال افزود: این قشر زحمتکش، صنعت حمل و نقل دریایی و خدمات وابسته در ساحل دریا را چه بر روی کشتی های کوچک و چه شناورهای پهن پیکر بر عهده دارند و در حال حاضر ۱.۵ میلیون دریانورد در دنیا به این شغل مشغول هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این پیام با اشاره به ویژگی های زندگی روی دریا شامل کمبود دسترسی به موقعیت مناسب، نداشتن استراحت مفید، امکانات بهداشتی، درمان و خوراکی نامناسب نوشت: این مسئله سبب شده تا این مشکلات علاوه بر تغییر فصل های مداوم سفر در مسیرهای بین قاره ای به ایجاد تغییرات بیولوژیکی بر روی جسم دریانوردان منجر شود که این موضوع سبب افزایش صدمات جسمی و فرسایش و زوال بیشتر جسمی به دریانوردان و ابتلای آنها به انواع بیماری ها می شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، شعار روز دریانورد امسال را حمایت از رفاه و سلامت دریانوردان عنوان و اظهار کرد: امسال کمپینی بین المللی برای حمایت از سلامت دریانوردان ایجاد شده است.

وی، حمایت مادی و معنوی از دریانوردان را حق آنها دانست و تاکید کرد: دستیابی به این مهم تکلیف سنگین دولتمردان است و در همین راستا «وزارت راه و شهرسازی»، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «انجمن صنفی کارگری دریانوردان» تلاش گسترده ای برای حل مشکلات دریانوردان انجام داده اند.

آخوندی در ادامه پیام خود به مناسبت روز جهانی دریانورد یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز در راستای حمایت از دریانوردان اقدام به ایجاد تاسیسات رفاهی در ساحل و تشکیل تیم ممیزی جهت ارزیابی کلیه بنادر کرده است.

وی در پایان این پیام ابراز امیدواری کرد تا مفاد مقاوله نامه های کار دریایی همراه با رعایت کرامت انسانی و حفظ حقوق بشری دریانوردان اجرایی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید