رویترز: شکست مذاکرات مخالفان سوری با روسیه

کدخبر: ۲۲۳۰۵۲
اقتصادنیوز : در حالی که پیشروی های ارتش سوریه در مناطق مختلف استان درعا در جنوب این کشور همچنان ادامه دارد، سخنگوی مخالفان سوری اعلام کرد که نشست امروز (شنبه) آنها با روسیه درباره دست یابی به توافقی بر سر این استان با دولت، با شکست روبه رو شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،' ابراهیم الجباوی' سخنگوی مخالفان سوریه اعلام کرد که مخالفان نشستی با طرف روسی در جنوب سوریه با هدف دست یابی به توافق صلح با دولت سوریه برگزار کردند که با شکست و بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

الجباوی مدعی شد، روس ها آماده شنیدن خواسته های ما نبودند و تنها می خواستند ما شروط آنها را بپذیریم که این مسئله قابل قبول نیست.

مذاکرات مخالفان سوری با روسیه با هدف توقف درگیری ها میان نیرو‌های دولتی و گروه‌های مسلح در جنوب سوریه برگزار شده است. 

روسیه شرط هایی را برای گروه های مسلح تروریستی در استان درعا تعیین کرده است. این شرایط که برای همه گروه های تروریستی غیر از تحریرالشام (جبهه النصره سابق) و داعش است، شامل تحویل همه سلاح های سبک و سنگین و روشن شدن وضعیت همه گروه های مسلح می شود.

تسلیم مرزهای مشترک سوریه و اردن به طور کامل به دولت سوریه و عقب نشینی گروه های مسلح از آن نیز از دیگر شروط است.

این در حالی است که روز گذشته (جمعه) یک منبع اردنی که خواست نامش ذکر نشود به خبرگزاری رویترز گفت، گزارش های موثقی در مورد توافق آتش بس در جنوب سوریه که منجر به آشتی میان مخالفان و نیروهای دولتی خواهد شد، وجود دارد.

عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور ادامه دارد و نیروهای سوری تاکنون موفق شدند که بر شهرک ‌ها و مناطق جدیدی در این منطقه و در نزدیکی مرز با اردن مسلط شوند.

ارتش سوریه و گروه های تروریستی مسلح در استان درعا نیز با میانجیگری روسیه از شب گذشته (جمعه) آتش بس 12 ساعته به وقت دمشق اعلام کردند.

در همین راستا، دولت سوریه برای خروج غیرنظامیان از مناطق تحت تسلط تروریست ها در شرق و غرب درعا، سه گذرگاه امن اختصاص داده است.

ارتش سوریه طی چند روز گذشته پیشروی سریعی در مناطق مختلف استان درعا داشته و تروریست ها نیز به فروپاشی خطوط دفاعی خود اعتراف کرده اند.

نیروهای سوری عملیاتی را از روز جمعه گذشته (1 تیرماه) از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' در شرق درعا علیه تروریست ها آغاز کرده اند.

پس از آزاد سازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'ریف دمشق'، ارتش سوریه تلاش خود را در استان درعا متمرکز کرده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های جولان اشغالی قرار دارد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید