قرص بجای تزریق برای بیماران دیابتی

کدخبر: ۲۲۳۱۴۳
اقتصاد نیوز: متبلایان به مرض قند زندگی سختی دارند و علاوه بر کنترل رژیم غذاییشان باید روزانه چندین بار به خود انسولین تزریق کنند. حال دانشمندان موفق شده اند که قرص انسولین بسازند تا دیگر لازم نباشد دیابتی‌ها روزانه به خود سوزن بزنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجاتو؛ به گفته محققان، این قرص‌‌ها برخلاف‌ نمونه های قبلی قادرند محیط اسیدی معده را تحمل کرده و پس از آن انسولین را به جریان خون بیمار انتقال دهند.

پژوهشگران برای اطمینان حاصل کردن از عملکرد این قرص، آن را با موش‌های آزمایشگاهی تست کردند و مشاهده کردند که سطح گلوکز خون ‌آنها طی تنها دو ساعت ۳۸ درصد و پس از گذشت ۱۰ ساعت ۴۵ درصد پایین آمد. البته باید توجه داشت که تزریق انسولین به هر فرد موجب می‌شود که سطح گلوکز وجود در خونش در مدت ۱ ساعت ۴۹ درصد پایین بیاید و تقریبا به نصف آن برسد.

محققان باور دارند که این دارو می‌تواند به کمک افرادی که تحمل درد سوزن را ندارند یا کلا از ترزیق ترسی اساسی دارن آمده و مشکلشان را حل کند.

یکی از متخصصان فعال در این پروژه می‌گوید که قرص انسولین نتایج خارق العاده و باورنکردنی از خود بر جای گذاشته و پس از یک ماه استفاده می‌تواند جایگزین روش ترزیق بشود. هنوز زمان عرضه‌ای برای این قرص درنظر گرفته نشده و هنوز مشخص نیست که این دارو قادر است که در درمان نوع ۱ دیابت بکار گرفته شود یا در درمان نوع ۲ آن.

حدود ۳۲و میلیون نفر از ساکنین انگلستان مبتلا به دیابت هستند که ۱۰ درصد آنها از نوع ۱ آن رنج می‌برند. علاوه بر این دیابت نوع ۱ تقریباً زندگی ۱.۲۵ میلیون نفر در ایالت متحده‌ی آمریکا را دستخوش تغییر کرده است. بنابراین چنین داروهایی می‌تواند زندگی بسیاری از افراد تغییر دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید