5 کودک مهاجر از دونالد ترامپ شکایت کردند

کدخبر: ۲۲۳۱۴۴
اقتصادنیوز: پنج کودک مهاجر که در بازداشت مسئولان آمریکایی به سر می‌برند، از دولت ترامپ برای سیاست‌های "بی‌رحمانه‌اش" شکایت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری هیل نوشت، در این شکایت که در دادگاه فدرال کالیفرنیا به ثبت رسیده است، از الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و اسکات لوید، مدیر دفتر اسکان مهاجران نام برده شده است.

این پنج کودک شاکی، "لوکاس، دنیلا، میگوئل، گابریلا و خایمه" نام داشته و بین ۱۲ تا ۱۷ سال سن دارند که پس از عبور از مرز مکزیک، بر اساس سیاست "تحمل صفر" دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از خانواده خود جدا شده‌اند.

این شکایت مدعی است، کودکان در شرایط مانند زندان نگهداری می‌شوند و اقدامات "بی‌رحمانه‌ای" علیه آنان صورت می‌گیرد و داروهای ضدافسردگی برای آنان تجویز می‌شود که ممکن است تروما (اضطراب و هراس) و "آسیب روحی" مادام‌العمر را برای آنان به دنبال داشته باشد.

این شکایت همچنین دولت آمریکا را به نقض توافقنامه "فلورس" متهم می‌کند که به موجب آن بازداشت کودکان مهاجر باید با بازگرداندن آنان در کنار خانواده‌شان یا تحویل آنان به قیم‌های جدید به حداقل برسد اما دولت آمریکا این اقدام را "نامناسب" می‌داند.

وکلای این کودکان به دنبال تنظیم یک شکایت گروهی به نفع همه کودکان بازداشت‌ شده در شرایط مشابه هستند و یادآور شده‌اند که " تعداد افراد حاضر در این شکایت گروهی آنقدر زیاد است که پیوستن همه آنان به این طرح غیر عملی است".

این وکلا از دادگاه در خواست دارند که دستوری را برای توقف ادامه اقدامات درج شده در این شکایت از جمبه آسیب‌های نامشخص علیه کودکان صادر کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید