بزرگانی که دست‌شان از جام جهانی کوتاه ماند

کدخبر: ۲۲۳۲۴۱
اقتصاد نیوز: به بهانه حذف تیم های آرژانتین و پرتغال از جام جهانی و دوری لیونل مسی و رونالدو از دریافت جام جهانی نگاهی به بزرگان فوتبال که این جام را از دست داده اند خالی از لطف نیست.
بزرگانی که دست‌شان از جام جهانی کوتاه ماند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از آی‌اسپورت ،قصه‌یِ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در یک شب از جام جهانی روسیه به پایان رسید تا با توجه به سن این دو ابرستاره‌ شاید هیچکدام هرگز دیگر شانس قهرمانی در بزرگ‌ترین تورنمنت جهان فوتبال را به دست نیاورند.

مسی در جام جهانی آینده 35 ساله خواهد بود و رونالدو 37 ساله. مسی در 756 دقیقه بازی‌های دور حذفی جام جهانی موفق به باز کردن دروازه حریفان نشد و جدا از شکست در فینال 2014، در 2006 و 2010 و 2018 هم مجبور شد قبل از رسیدن به نیمه نهایی با تورنمنت وداع کند. رونالدو هم مثل مسی چهار جام جهانی را پشت سر گذاشت، بدون رسیدن دستش به جام.

اما کاپیتان‌های آرژانتین و پرتغال تنها بزرگان تاریخ فوتبال نبوده‌اند که دست‌شان از این جام کوتاه مانده...

 

اولیور کان بدون شک یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال بود، اما او هم مثل مسی و رونالدو هرگز قهرمان جهان نشد و حتی در فینال جام جهانی 2002 هم با اشتباه بزرگ‌اش باعث شد تا رونالدویِ برزیلی دروازه آلمان را باز کند و در نهایت با پیروزی 0-2 در یوکوهاما جام را بالا ببرد.

پائولو مالدینی 7 بار فاتح سری آ شد و 5 بار چمپیونز لیگ را با میلان برد، اما در رده ملی ویترین افتخاراتش خالی ماند. مدافع افسانه‌ای آتزوری در 1994 تا یک قدمی قهرمانی هم پیش رفت، اما پنالتی‌هایی که روبرتو باجو و فرانکو بارزی از دست دادند این رویا را بدل به کابوسی تلخ کرد.

شاید کمتر شخصیتی در تاریخ فوتبال پیدا شود که تاثیرش روی این ورزش چه در جایگاه بازیکن، و چه در جایگاه مربی در حد و اندازه‌های یوهان کرویف فقید باشد. اما ستاره هلندی‌ها در جام جهانی 1974 با اینکه به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد در نهایت در فینال 1-2 مقابل آلمانِ میزبان شکست خورد.

میشل پلاتینی هم چون رونالدو تنها افتخار ملی‌اش را با بردن جام ملت‌‌های اروپا در 1984 جشن گرفت. اما ستاره اول فرانسوی‌ها در نیمه نهایی‌های 1982 و 1986 موفق به عبور از سد آلمان نشد.

اوزبیویِ افسانه‌ای پرتغالی‌ها در 1966 با زدن 9 گل بدل به پدیده اول جام شد، اما تیمش در یک قدمی فینال مغلوب بابی چارلتون و انگلیس میزبان شد.

فرنس پوشکاش، بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال مجارستان در 1954 تا فینال پیش رفت اما راهی برای پیروزی مقابل آلمان غربی پیدا نکرد. پوشکاش که در این سال به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد، هشت سال بعد با تغییر ملیت برای اسپانیا در جام جهانی 1962 بازی کرد، اما باز هم در راه رسیدن به جام قهرمانی شکست خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید