بولتون: برنامه هسته‌ای کره‌شمالی را می‌توان یک ساله منهدم کرد

کدخبر: ۲۲۳۳۳۴
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی آمریکا بر این باور است که برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی را می‌توان ظرف یکسال منهدم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت که واشنگتن برنامه‌ای را در دست اجرا دارد که اگر کره شمالی همکاری لازم و کامل را داشته باشد، براساس آن می‌توان ظرف یک سال تسلیحات کشتار جمعی شامل شیمیایی، بیولوژیک و اتمی کره شمالی و همچنین برنامه موشک‌های بالستیک این کشور را از میان برداشت.

این اظهارنظر از سوی بولتون در حالی مطرح شده که برخی از کارشناسان می‌گویند روند کامل این انهدام بیش از یک سال به طول می‌انجامد.

بولتون در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر کره شمالی تصمیم استراتژیک خود را که پیش از این‌ها گرفته شده، اجرایی کند، ما می‌توانیم این روند را خیلی سریع تکمیل کنیم. ما می توانیم تمامی برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ را ظرف یک سال از میان برداریم و متوقف کنیم. مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) احتمالا قرار است به زودی درباره این برنامه آمریکا با مقام‌های کره شمالی صحبت کند.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا گزارش داده بود که پامپئو قرار است در روزهای آتی به کره شمالی برود اما وزارت خارجه این مساله را تایید نکرده است.

در همین حال، رسانه‌های کره جنوبی روز یکشنبه گزارش دادند که سونگ کیم، سفیر آمریکا در فیلیپین با مقام‌های کره شمالی در مرز دیدار داشته تا مراحل سفر وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ را مورد رسیدگی و بررسی قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید