مداخله انتخاباتی روسیه؛ راهکار ترامپ برای فشار به پوتین

کدخبر: ۲۲۳۳۵۹
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد، دونالد ترامپ در دیدار ماه آینده خود با پوتین، او را بر سر مساله مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا تحت فشار خواهد گذاشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد، طی دیدار خود از مسکو در خصوص نگرانی‌هایی را که در مساله مداخله روسیه در انتخابات آمریکا وجود دارد، با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت‌وگو کرده است و به فعالیت‌هایی که انتخابات کنگره در ماه نوامبر را هدف قرار داده‌اند، اشاره کرد.

بولتون به شبکه سی‌بی‌اس گفت: مداخلات انتخاباتی مساله‌ای بود که درباره آن صحبت کردیم. فکر می‌کنم این چیزی است که ما نگران آن هستیم. به همین دلیل است که ترامپ قرار است در این باره با پوتین صحبت کند.

وی تصریح کرد، هم درباره انتخابات 2016 و هم در خصوص فعالیت‌های روسیه در آستانه انتخابات کنگره با ولادیمیر پوتین گفت‌وگو کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره این مداخله گفت، پوتین به او گفته است که "هیچ مداخله‌ای از سوی روسیه در انتخابات 2016 صورت نگرفته است" و به عقیده بولتون این اظهارات از سوی پوتین با ادعای سایر مقامات روس که می‌گویند هیچ مداخله‌ای در این انتخابات صورت نگرفته، متفاوت است.

مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: فکر می‌کنم ترامپ باید این مساله را بیشتر پیگیری کند و به نظرم این یکی از دلایلی است که دو رییس جمهور را ملزم می‌کند که با یکدیگر گفت‌وگو کنند. ولادیمیر پوتین کسی است که این تصمیمات را می‌گیرد و رییس جمهور ما باید با او صحبت کند.

دونال ترامپ گفته است که در دیدار با پوتین، مساله مداخله انتخاباتی و نقش روسیه در سوریه و اوکراین را مطرح خواهد کرد.

جان بولتون همچنین اظهار کرد که طی جلسه‌ای 90 دقیقه‌ای درباره الحاق کریمه به روسیه با پوتین و معاونانش گفت‌وگو کرده است.

او توضیح داد: پوتین درباره این مساله بسیار روشن و واضح با من صحبت کرد و واکنش من این بود که باید عدم توافق درباره اوکراین را بپذیریم چون این موضع آمریکا نیست.

اخیرا ترامپ در پاسخ به سوالی درباره احتمال به رسمین شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه از سوی آمریکا گفته بود: باید ببینیم چه پیش می‌آید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید