رای منفی به لایحه تفکیک وزارتخانه ها کم لطفی مجلس بود

نماینده اصولگرا: مجلس بیش از حد در کار دولت دخالت می‌کند

کدخبر: ۲۲۳۳۸۳
اقتصادنیوز: عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از اعمال فشارها به دولت برای ترمیم کابینه گفت: قوه مقننه بیش از اندازه در کار دولت دخالت می کند، بر اساس قانون تغییر دولتمردان برعهده رییس جمهوری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل حسن بیگی اظهار داشت: اخیرا شاهد فشارهای برخی گروه ها و احزاب و مجلسی ها به دکتر روحانی برای ترمیم کابینه هستیم، من این فشارها را وارد نمی دانم.

وی تاکید کرد: هرگاه تمامی 290 نماینده به موضوعی رای دادند، قابل اجرا است.

برای صدور دستور از یک قوه به قوه دیگر مکلفیم قانون تصویب کنیم 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره نامه جمعی از نمایندگان به رییس جمهوری برای ترمیم کابینه یادآور شد: آن کس که باید به مردم پاسخگو باشد، دولت است، این اقدامات، حرکت های تیم فشار است، نباید چنین نامه ای به رییس جمهوی نگاشته می شد.

حسن بیگی ادامه داد: ما برای دستور از یک قوه به قوه دیگر مکلفیم، قانون تصویب کنیم و نظارت انجام دهیم، تداخل در قوا همواره معضلاتی را در کشور داشته است، هر جا تداخل قوا بوده مردم ضرر کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: قوه مقننه بیش از اندازه در کار دولت دخالت می کند، هم اکنون اختیار با دولت است اگر احساس بر این بوده که می تواند با تغییر تیم اقتصادی کار مثبت تری انجام دهد دست رییس جمهوری باز است و مجلس هم باید همکاری لازم را داشته باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم تصریح کرد: ما حق نداریم در کار اجرا دخالت کنیم و تنها مجاز به مشورت هستیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: اقدامات ترامپ نشان می دهد که نیاز است عناصر ویژه تری در کابینه حضور داشته باشند که این افراد با رییس جمهوری هماهنگ تر بوده و تاکتیک های مناسب تری پیاده کنند.

کابینه همدل و همگرا باشند

حسن بیگی همچنین یکی از نکات بسیار مهم را کارایی دولتمردان عنوان کرد و یادآور شد: دولت با توجه به ایجاد وضعیت جدید در کشور بر حسب نیاز جامعه شرایط ملی و بین المللی نسبت به نیازمندی ها و شرایط از افراد استفاده می کند.

وی افزود: ممکن است برخی نیروها با هم متفاوت باشند، با توجه به شناخت رییس جمهوری لازم است همه تیم کابینه همدل و همگرا بوده و نسبت به حساسیت های بین المللی آگاهی بیشتر داشته باشند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: همه باید در دولت هماهنگ باشند، قانون اساسی دست رییس جمهوری را باز گذاشته و این اختیار را داده است که در برابر آرایی که ملت به او داده بتواند ماموریت های خود را انجام دهد، در این راستا تغییر کابینه یک حرکت طبیعی و به نفع ساختار دولت است.

حسن بیگی همچنین بر ضرورت هماهنگی در تیم دولت تاکید کرد و اظهارداشت: امروز شرایط داخلی و اقتصادی می طلبد که تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشد و این موضوع نیز بر عهده رییس جمهوری است.

گمانه زنی و شایعات مبنی بر مطرح شدن نام برخی در ترمیم کابینه نادرست است

حسن بیگی همچنین درمورد گمانه زنی ها مبنی بر تغییر برخی وزیران و دولتمردان یادآور شد: ما در مجلس چنین تجربه ای را داریم اخبار گوناگونی مطرح می شود که بیشتر گمانه زنی ها و شایعات است.

وی گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که علی لاریجانی نیز حضور داشت نام برخی از افراد که این روزها در ترمیم کابینه مطرح هستند را با نمایندگان دولت در میان گذاشتیم که آنان این اخبار را گمانه زنی عنوان و نادرست اعلام کردند.

وی با بیان این که این شایعات و گمانه زنی ها بیشتر سهم خواهی از دولت است، اظهار داشت: مجلس و احزاب و گروه های مختلف نباید به گمانه زنی و شایعات در جامعه دامن بزنند زیرا نهایتا رییس جمهوری است که باید در مورد کابینه تصمیم گیری کند و نباید این گمانه زنی ها باعث تصمیمات ناقص شود.

رای منفی به لایحه تفکیک وزارتخانه ها کم لطفی مجلس بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم همچنین در ارزیابی خود از رای منفی مجلس به لایحه تفکیک سه وزارتخانه گفت: به عنوان فردی که سال ها در دولت خدمت کردم، حق ارائه لایحه برای تفکیک وزارتخانه ها را به دولت می دهم زیرا ادغام های گذشته ناصواب، غیر تخصصی و غیرفنی بوده است.

حسن بیگی تصریح کرد: بخش مسکن می بایست یک وزارتخانه مستقل داشته باشد، بخش های راه و ترابری، دریایی، هوایی، ریلی و کشتیرانی در سطح یک وزارتخانه سنگین است و کارها در یک وزارتخانه گسترده انجام نمی شود.

وی همچنین گفت: چنین شرایطی درمورد وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز وجود دارد، در مقطعی تصمیم غلطی گرفته شد و این باعث سنگین تر شدن حجم یک وزارتخانه شد.

نماینده مردم دامغان در مجلس یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با رای منفی به لایحه تفکیک سه وزارت خانه در واقع کم مهری و کم لطفی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید