پرتغال ناجی پناهجویان می‌شود

کدخبر: ۲۲۳۴۰۴
اقتصادنیوز؛ درحالی‌که برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا حاضر به پذیرش مهاجران نشد و حتی از پهلو گرفتن کشتی لایف‌لاین جلوگیری کرد، پرتغال یکی از نخستین کشورهایی بود که داوطلبانه شماری از پناهجویان کشتی لایف‌لاین را پذیرفت.
پرتغال ناجی پناهجویان می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که می‌کوشند از ورود پناهجویان به کشورشان بکاهند، پرتغال این مسئله را مفری برای افزایش جمعیت خود می‌داند. 

«آنتونیو کوستا»، نخست‌وزیر پرتغال، به فعالان حوزه پناهجویان در یک کنفرانس در ماه می گفت: «ما به پناهجویان بیشتری نیاز داریم و به هیچ‌وجه لفاظی‌های بیگانه‌هراسانه را تاب نمی‌آوریم.»

این اظهانظر نخست‌وزیر تشویق حاضران را در پی داشت. 

در ادامه این سیاست، پرتغال یکی از نخستین کشورهایی بود که داوطلبانه شماری از پناهجویان کشتی لایف‌لاین را پذیرفت. این کشتی پس از آن‌که ایتالیا اجازه پهلو گرفتنش در بندرگاه‌های این کشور را نداد، در دریا سرگردان بود. 

در حالی که رهبران اتحادیه اروپا بر سر این‌که چه کسی پناهجویان نجات یافته از دریا را بپذیرد با یکدیگر مشغول رایزنی بودند، دولت سوسیالیست پرتغال قدم‌هایی برداشته تا خود را به‌عنوان مقصدی جذاب نشان دهد. 

کوستا پس از ترک نشست سران اتحادیه اروپا گفت: «نشست بسیار دشواری بود و توافق‌هایی صورت گرفته نتوانست شکاف عظیمی را پنهان کند که اتحادیه را تهدید می‌کند.»

بر اساس آمارهای دولت، پرتغال برای دست یافتن به یک جمعیت کاری ثابت به سالیانه ۷۵ هزار مقیم جدید نیاز دارد. در حال حاضر شمار نیروی کاری در پرتغال ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید