دو آزادکار ایران فینالیست شدند

کدخبر: ۲۲۳۵۱۴
اقتصاد نیوز: «محمدرضا قیاسی» و «امیرحسین زارع» آزادکاران اوزان 80 و 110 کیلوگرم به دیدار فینال رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در کرواسی راه یافتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان از صبح امروز با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در شهر زاگرب کرواسی آغاز شد که در پایان مسابقات مقدماتی قیاسی و زارع به دیدار فینال وزن های 80 و 110 کیلوگرم راه یافتند، محمد کریمی در دیدار رده بندی وزن 65 کیلوگرم حضور دارد و مهدی ویسی باید کار خود را در گروه بازنده ها ادامه دهد.

دیدارهای فینال و شانس مجدد فردا (سه شنبه) برگزار می شود.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 48 کیلوگرم «ویسی» در دور نخست مقابل «ویپول تورات» از هند با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز «آلین سیورسی» از مولداوی را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله بعد مقابل «حسن امیرلی» از جمهوری آذربایجان با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد.

با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت تا ابتدا مقابل برنده کشتی گیران ژاپن و بلاروس قرار گیرد و در صورت پیروزی برای کسب مدال برنز به مصاف «گگلاشویلی» از گرجستان برود.

در وزن 55 کیلوگرم «سجاد گودرزی» در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر «وادیل بریگول» از مولداوی را شکست داد و در دور بعد مقابل «فرهات کلیچ» از ترکیه با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در مرحله یک چهارم نهایی، گودرزی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم «کریمی» در دور نخست «کریستوفور لویزیدیس» از یونان را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و در دور دوم نیز «سولدوخو اولونبایار» از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت.

کریمی در دور بعد مقابل «ساتو ماساکی» از ژاپن با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل «توران بایراموف» از جمهوری آذربایجان با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن 80 کیلوگرم «قیاسی» در دور نخست مقابل «باتماگنای انختوشین» از مغولستان با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید و در دور بعد «آبه ادوارد اسد» از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد.

وی در دور بعد مقابل «جاشوا موردین» از آلمان با نتیجه 12 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله «سعدالله آگایف» از جمهوری آذربایجان را با نتیجه 6 بر یک از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

حریف قیاسی در دیدار فینال «دمیتری الکانوف» از کشور روسیه است.

در وزن 110 کیلوگرم «زارع» در دور نخست مقابل «کیانگ لی» از چین با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت و در دور سوم «استویان یوردانوف» از بلغارستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

زارع در این مرحله مقابل «اسلام اصلان گریویچ» از جمهوری آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال به مصاف دانیل کرکولیت از آمریکا می رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید