دشمنان جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران به راه انداخته اند

کدخبر: ۲۲۳۵۱۸
اقتصاد نیوز:نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشورمان به راه انداخته اند و دراین شرایط همه باید خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر دوشنبه درجلسه شورای اداری قم، با اشاره به تلاش آمریکا برای تحریم نفتی ایران، افزود: جمهوی اسلامی دراین جنگ نفس گیر و چالشی تلاش خود را با تمام قدرت برای مقابله با آن انجام می دهد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری نیز درهمایش مدیران اجرایی کشور شاید نتوانستند تصریح جامع و کاملی به دلیل ملاحظاتی داشته باشند، ولی زمینه سازی نمودند و هشدارهای لازم را به بخش های اجرایی کشور دادند.

وی با اشاره به تلاش استکبار برای جلوگیری از ورود ارز به کشور، گفت: آنها تلاش دارند تا ذخایر ارزی را دچار مشکل کند؛ از سویی نیز برای کنترل نرخ ارز و سکه دست و دلبازی غیر متعارف کردیم و این حجم سکه و دلار فروختیم.

وی با تاکید برلزوم اعمال مدیریت جدی برذخایر و منابع ارز و طلا و نقدینگی سرگردان، ادامه داد: برخی رانندگان کامیون ها و خودروها دستگیر شده اند که برای خروج طلا از کشور، آن را در کف و یا سپر خودروها جاسازی نموده اند.

وی با اشاره به این که امروز تلاش برای خروج طلا و ارز کشور به جد پیگیری می شود، گفت: حجم بالایی نقدینگی در کشور وجود دارد که اگر وارد بازار ارز، سکه و مسکن شود امکان کنترل آن توسط دولت نیست.

ذوالنور تاکید کرد: شورای عالی از اعضای سه قوه با هدایت و تاکید رهبر معظم انقلاب تشکیل شد تا به صورت هفتگی به شکل قرارگاه فرماندهی عملیات به مسائل مختلف ورود کند و همچنین کمیسیون های موثری از مجلس بتوانند در مباحث اقتصادی نقش آفرین باشند و به دولت کمک نمایند تا از این حالت گذار عبور کنیم.

وی با اشاره به این که نمایندگان مجلس نسبت به استیضاح رئیس جمهوری سه بار اقدام نمودند، گفت: نمایندگان در مجموع به این نتیجه رسیدند که استیضاح ها حتی در سطح وزیران هم دراین شرایط به مصحلت نیست چه رسد به رئیس جمهوری.

وی تصریح کرد: هرگونه درگیری داخلی باعث تزلزل بیشتر، دلسردی مردم و فشار می شود و رشته ای هم که هست ضعیف تر خواهد شد؛درمجلس نیزتلاش داریم تاهمدلی بیشتری بین قوا برقرار باشد.

ذوالنور با اشاره به اغتشاشات هدفمند در تهران و خرمشهر که طی روزهای گذشته شکل گرفته اظهار داشت: در بازار قم نیز اطلاعیه های متعدد تکثیر و توزیع کردند که بازاریان را وارد عرصه نمایند، ولی آنان هوشیار هستند و با تلاش دستگاه های ذیربط توطئه خنثی شد.

وی گفت: در چند روز گذشته مراجعه های مردمی به دلیل فشارهای اقتصادی بیشتر از سال های گذشته شده است و حل این معضل نیازمند همدلی است.

ذوالنور یادآور شد: انقلاب اسلامی قبلا نیز از این فشارها تجربه کرده است و این مساله موجی است که باید تلاش کنیم تا راحت تر عبور نماییم.

وی با تاکید بر لزوم همدردی با مردم، بیان کرد: نباید اشرافی گری در دستگاه ها ورود کند و اسراف توسط دستگاه ها و مسئولان نمکی به زخم مردم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید