اعتراف زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک !

کدخبر: ۲۲۳۵۲۶
اقتصاد نیوز: مارک زاکربرگ از ابعاد تازه ای از رسوایی کمبریج آنالیتیکا پرده برداشت. اطلاعات کاربران فیس بوک با اطلاع این شبکه اجتماعی در اختیار کمپانی های مختلف قرار گرفته است.
اعتراف زاکربرگ به سوء استفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، فیس بوک در مه 2015 اعلام کرده بود که شرکت ها امکان دسترسی به اطلاعات کاربران فیس بوک را ندارد. با این حال به تازگی این شبکه اجتماعی اعتراف کرده که پس از این تاریخ اطلاعات کاربران خود را در اختیار 61 شرکت سخت افزاری و نرم افزاری قرار داده است.

آگاهی فیس بوک از دسترسی شرکت ها به اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی در سندی 747 صفحه ایدر اختیار کنگره قرار گرفته است. در ماه آوریل مدیر عامل فیس بوک، مارک زاگربرگ برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کنگره حضور پیدا کرده بود (اظهارات جنجالی مارک زاکربرگ در کنگره آمریکا درباره رسوایی های اخیر فیس بوک).

اطلاعات کاربران فیس بوک هر شش ماه یکبار در اختیار شرکت هایی مانند AOL و United Parcel Service قرار گرفته است. فیس بوک اطلاعاتی مانند دوستان کاربران، جنسیت و تاریخ تولد را در اختیار شرکت ها قرار نداده است.

 فیس بوک این اطلاعات را برای یکپارچه سازی این شبکه اجتماعی برای دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف در اختیار شرکای خود قرار داده است. در اسناد عنوان شده که این اقدامات از سوی همکاران فیس بوک صورت گرفته با این حال مورد تایید این شبکه اجتماعی بوده است.

در این اسناد به امکان دسترسی 5 کمپانی به اطلاعات دوستان کاربران اشاره شده که البته این اقدام به صورت تئوری امکان پذیر بوده است. فیس بوک در این اسناد اعلام کرده که همکاری خود با 38 شرکت را متوقف کرده و تا پایان ماه جولای همکاری خود را با 7 کمپانی دیگر نیز متوقف می کند (مارک زاکربرگ رسوایی کمبریج آنالیتیکا را گردن گرفت/ هنوز هم در فیس بوک بهترین هستم).

در حال حاضر فیس بوک با رسوایی کمبریج آنالیتیکا دست و پنجه نرم می کند (کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته). نیویورک تایمز در گذشته اعلام کرده بود که اطلاعات کاربران فیس بوک در اختیار چندین شرکت از جمله اپل، مایکروسافت،سامسونگ و بلک بری قرار می گیرد. 

خبرنگار نیویورک تایمز برای بررسی تئوری خود از یک گوشی بلک بری تولید شده در سال 2013 استفاده کرد. این دستگاه با استفاده از برنامه The Hub قادر به شناسایی اطلاعات مربوط به 295 هزار کاربر فیس بوک بوده است (میزان استفاده از فیس بوک پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا در کمال ناباوری بیشتر شد). 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید