رکورد ترامپ در تغیییر کارمندان کاخ سفید

کدخبر: ۲۲۳۵۸۷
اقتصادنیوز: بر اساس یک تحلیل خبرگزاری آسوشیتدپرس، میزان تغییرات کارکنان کاخ سفید در دولت ترامپ یک رکورد جدید را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این خبرگزاری در تحلیلی برآورد کرده که در دوره ۱۲ ماهه‌ منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ نرخ تغییرات کارمندان در کاخ سفید معادل ۳۷ درصد بوده است. بر اساس این تحلیل ۱۴۱ کارمندی که از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ در کاخ سفید کار می‌کرده‌اند شغلشان را ترک کرده‌اند و از آن زمان تاکنون ۱۳۸ کارمند استخدام شده‌اند.

این ارقام کارمندانی را که در طول این دوره یک ساله آمده و رفته‌اند و همچنین آنهایی که پیش از پایان ژوئن ۲۰۱۷ شغلشان را ترک کرده‌اند لحاظ نکرده است. به عنوان مثال، آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید که تنها دو هفته در این سمت دوام آورد در این تحلیل لحاظ نشده است.

علاوه بر آن آسوشیتدپرس دریافته که ۶۱ درصد از بلندپایه‌ترین دستیاران ترامپ سمت‌هایشان را ترک کرده‌اند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا، تنها رئیس جمهور آمریکا در پنج دولت گذشته است که در دولتش نرخ تغییرات کارکنان به میزان مشابهی بالا بوده و ۴۲ درصد برآورد شده است.

آسوشیتدپرس همچنین گفته گزارش سالانه اعلام دستمزدها در کاخ سفید به کنگره نشان می‌دهد که بیش از ۱۷۰ کارمند در این دوره ۱۴ ماهه افزایش حقوق داشته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید