نماینده رهبری در سپاه قدس:

برای سران کاخ سفید عرب و عجم و اروپایی تفاوتی ندارد

کدخبر: ۲۲۳۶۵۱
اقتصادنیوز؛ علی شیرازی گفت: در قاموس استکبار آن چه به عنوان حقوق بشر معنا می شود جان آمریکایی هاست و برای سران کاخ سفید ایرانی، عرب و عجم و حتی اروپایی ها هم تفاوتی ندارد.
برای سران کاخ سفید عرب و عجم و اروپایی تفاوتی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ علی شیرازی روز سه شنبه در مراسم گلباران محل شهادت شهدای 12 تیر 67 بر روی آب های خلیج فارس اظهار داشت: سران آمریکا بدانند روزی باید پاسخگوی خون های ریخته شده تمامی مسلمانان و مردم بی گناه دنیا باشند و در چشم ملت های دنیا محاکمه می شوند.

وی افزود: اعلام می کنیم که دادگاه جهانی ضد جنایت های آمریکا از سوی ملت های دنیا تشکیل خواهد شد و این تنها یک شعار نیست بلکه خواسته ملت ایران، خانواده های شهیدان و تمامی مردم بی گناهی است که آمریکا خون جوانان، مردان و زنان آن ها را بدون هیچ جرمی به زمین ریخت.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه قدس در ادامه بیان داشت: آمریکایی ها نه مدافع حقوق زنان و نه حقوق بشر و نه مدافع حقوق کودکان هستند، زیرا هیچ ارزشی برای انسان ها و حقوق بشر قائل نیستند.

وی در این رابطه به احداث زندان های آمریکایی ها در افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: آمریکایی ها گاهی زنده زنده مردم بی گناه افغانستان را در این زندان ها می سوزاندند.

به گفته نماینده ولی‌ فقیه در سپاه قدس، آمریکایی ها و اسراییل با به راه انداختن داعش در حمله به کشور عراق وحشیانه ترین رفتارها را در شهر موصل با مردم انجام دادند و در سوریه نیز شدیدترین احکام در بین اهل سنت آن اجرا کردند.

شیرازی گفت: این جنایت های آمریکایی ها بر ضد مردم بی گناه دنیا و از جمله 290 مسافر هواپیمای ایرباس در سال 67 در حالی صورت گرفت که امام خمینی (ره) در این باره به رزمندگان دوران دفاع مقدس تاکید کردند افرادی از دشمن که در جنگ به عنوان اسیر در اختیار شما قرار می گیرند، هرگز مورد خشونت و آزار قرار نگیرند و با اسیران محبت و مهربانی کنید.

وی یادآور شد: آمریکایی ها که شدیدترین جنایت ها را علیه مسلمانان و مردم دنیا انجام داده اند، امروز ادعای اداره دنیا و برقراری حقوق بشر دارند.

نماینده ولی‌ فقیه در سپاه قدس افزود: آمریکایی ها و سران زورگوی آن تصور می کنند دنیا در اختیار آن هاست و می توانند جمهوری اسلامی ایران را از پای دربیاورند درحالی که هرچه با ملت های دنیا وحشیانه تر رفتار کنند، ملت های دنیا هوشیار و بیدارتر می شوند.

شیرازی ابراز داشت: امروز هرچند صحنه تبلیغات جهانی را آمریکایی ها به عنوان استکبار جهانی به دست گرفته اند و ضد مسلمانان تبلیغ می کنند اما مردم خود آمریکا نیز نسبت به این جنایت های سران شان هوشیار شده و نسبت به جنایت های سران آمریکایی معترض هستند.

محل شهادت 290 مسافر هواپیمایی ایرباس ایران که 12 تیر ماه سال 67 از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت 2 موشک به شهادت رسیدند روز سه شنبه با حضور مسوولان و خانواده های شهدا در آبهای خلیج فارس گلباران شد. 

12 تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. 

این پرواز مسافربری به شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ‌ایر، تهران را به مقصد دبی ترک کرده و بعد از توقف بین راهی در بندرعباس در آب های خلیج فارس به سمت دبی در حرکت بود که حدود ساعت 10:22 دقیقه صبح با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس ‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سرنگون شد. در این فاجعه تمامی 290 سرنشین آن که شامل 254 مسافر ایرانی ( 16 تن خدمه پرواز) ، 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک بود، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است. 

118 نفر از این مسافران بیگناه زن و کودک بودند، هم چنین 20هندی، یک ایتالیایی، 6 پاکستانی، 13 نفر تبعه امارات و 6 تبعه یوگسلاوی نیز در میان مسافران هواپیما دیده می شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید