رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس اعلام کرد:

آمادگی سوئیس برای کمک به مبادلات ارزی اروپا و ایران

کدخبر: ۲۲۳۶۶۴
اقتصادنیوز؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس از آمادگی سوئیس برای کمک به شرکت‌های اروپایی برای انجام مبادلات ارزی با ایران در شرایط تحریم خبر داد.
آمادگی سوئیس برای کمک به مبادلات ارزی اروپا و ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «سیمون تیبریوس فوندل» رئیس اتاق بازرگانی سوئیس- ایران با توجه به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به سوئیس گفت: به موازات حضور رئیس جمهوری ایران و انجام گفتگوهای سیاسی- اقتصادی دوجانبه برای تسهیل در فعالیت های اقتصادی ایران در صورت اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه این کشور تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: شاید این خبر برای شرکت های اروپایی مهم باشد که سوئیس برای مبادلات ارزی شرکت های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی با ایران آمادگی دارد. 

فوندل با اشاره به تهدیدات اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران گفت: ترامپ دو تاریخ را برای اعمال تحریم ها علیه ایران مشخص کرده است. اول تاریخ ۶ آگوست و دوم ۴ نوامبر است که تحریم مبادلات ارزی در دومین تاریخ تعیین شده است. 

این مقام سوئیسی همچنین به همکاری های اقتصادی میان دو کشور اشاره و خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از تعهدات سوئیس در قبال ساخت ریل راه آهن انجام شده که بزودی در اختیار ایران قرار می گیرد.

گفتنی است رئیس جمهوری ایران از روز گذشته برای ۲ روز راهی سوئیس شده و از آنجا به اتریش می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید