ATR برای تحویل هواپیما به ایران از آمریکا درخواست مجوز کرد

کدخبر: ۲۲۳۷۱۷
اقتصادنیوز؛ شرکت هواپیمایی «ای تی آر» از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست مجوز جدید صادرات کرده است تا امکان تحویل 12 فروند هواپیمای این شرکت به ایران فراهم شود.
ATR برای تحویل هواپیما به ایران از آمریکا درخواست مجوز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  «الکس ماچراس» تحلیلگر و متخصص هوانوردی در توییتی این خبر را اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد، بخشی از سفارش 20 فروند هواپیمای شرکت ای تی آر است که از طرف هواپیمایی ایران ایر داده شده است. 

شرکت فرانسوی - ایتالیایی ای تی آر تائید کرد که درخواست جدید صادرات خود را به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور مجوز تحویل 12 فروند هواپیمای این شرکت به ایران ارائه داده است. 

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی مجوز قبلی شرکت ای تی آر را در پی تحریم های جدید اعمال شده آمریکا در ماه می (اردیبهشت - خرداد)، لغو کرد. در این تحریم ها، تحویل هواپیماهای تجاری به ایران، ممنوع اعلام شده است. 

به موجب تحریم های جدید آمریکا، شرکت های هواپیمایی ایرباس، ای تی آر و بوئینگ اجازه فروش قطعات و تامین پشتیبانی برای هواپیماهای تحویل داده شده به ایران را ندارند. 

شرکت هواپیمایی ایرباس که قرارداد فروش 98 فروند جت خانواده A330 ، A320 و A350 XWB را دسامبر 2016 با شرکت ایران ایر منعقد کرد، ژانویه سال گذشته اولین محموله A321 را تحویل تهران داد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش به رغم مخالفت های جهانی، کشورش را از برجام خارج و اعلام کرد که تحریم های یکجانبه تعلیق شده واشنگتن علیه تهران را در فرصتی 90 تا 180 روزه باز می گرداند؛ این تصمیم با مخالفت کشورهای مختلف به ویژه اتحادیه اروپا همراه شد.

دیگر کشورهای امضا کننده توافق هسته ای از جمله آلمان، انگلیس، روسیه، چین ، فرانسه و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که به توافق هسته ای با ایران پایبند می مانند وشرکت های خود را برای ادامه فعالیت در ایران حمایت و تشویق خواهند کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید