سرگردانی بانکی دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه

کدخبر: ۲۲۳۷۷۰
اقتصادنیوز: کیهان در ستون خبرهای ویژه خود ادعا کرد دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه در روزهای اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه ادامه داددرحالی‌که دولت‌های اروپایی تظاهر به تکاپو برای حفظ برجام و ارائه بسته حمایتی(!!) می‌کنند، بانک‌های فرانسوی برای دانشجویان ایرانی مضیقه درست کرده‌اند.

اخیراً از قول موگرینی ادعا شد بسته حمایتی برای ارائه به ایران تنظیم شده که ازسوی سخنگوی اتحادیه اروپا تکذیب شد. نکته جالب اما عنوان «بسته حمایتی است»!! ایران نیازی به بسته تشویقی و حمایتی ندارد و اروپایی‌ها اگر توان و اراده‌اش را دارند باید تضمین بدهند که به تعهدات خود در برجام عمل می‌کنند و با تحریم‌های آمریکا مقابله می‌کنند. بقیه حرف‌ها و وعده‌ها باد هواست.

اما همزمان با تبلیغات گمراه‌کننده روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: بیشتر بانک‌های فرانسوی از باز کردن حساب برای دانشجویان ایرانی امتناع می‌کنند.

این روزنامه می‌نویسد: برخی دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل به اروپا و فرانسه می‌آیند اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که دانشجویان ایرانی برای باز کردن حساب بانکی به یک موسسه مالی روی می‌آورند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران با ابراز تاسف از اینکه اغلب بانک‌های فرانسوی به طور کلی از باز کردن حساب برای این دسته از دانشجویان امتناع می‌ورزند، تاکید کرد که این مسئله را با فردریک ویدال همتای فرانسوی خود درمیان گذاشته است.

روزنامه فرانسوی در ادامه نوشته است: دانشجویان بدون حساب بانکی مجبور می‌شوند برای ادامه تحصیل به ترفندهای خاص خود متوسل شوند، درحالی‌که برخی دیگر به کلی از این تصمیم منصرف می‌شوند و به کشور خود بازمی‌گردند.

یادآور می‌شود وزیر خارجه سال گذشته در دیدار همتایان خود در گروه 5+1 تصریح کرده بود 20 ماه پس از اجرای برجام هنوز هم نمی‌توانیم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید