پسر ابوبکر بغدادی کشته شد

کدخبر: ۲۲۳۷۷۲
خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه در خبری فوری گزارش داد: حذیفه البدری پسر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در حمص مرکز سوریه کشته شده است.
پسر ابوبکر بغدادی کشته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رویترز به جزئیات و چگونگی کشته شدن پسر سرکرده داعش هیچ اشاره ای نکرده است.
خبرگزاری ناشر نیوز وابسته به گروهک تروریستی داعش ضمن تائید این خبر افزود: البدری' پسر خلیفه (خودخوانده) در نیروگاه حرارتی حمص به دست نیروهای سوری و روس کشته شده است. 
البغدادی نام مستعار «ابراهیم عواد ابراهیم البدری» است که جولای 2014 (تیر/ مرداد 93) برای نخستین بار از مسجد جامعه « النوری» موصل در برابر جمعیت حاضر شد و مدعی تشکیل حکومت داعش شد. 
وی چهارمین سرکرده گروهک تروریستی داعش است که پس از ابومصعب زرقاوی که در سال 2006 میلادی کشته شد ، « ابوحمزه مهاجر» و «ابوعمر بغدادی» که در سال 2010 در حمله هوایی آمریکایی ها از پای در آمد، سرکرده این گروه تروریستی شد. 
البغدادی متولد سال 1971 میلادی در سامرا و 41 ساله است که فعالیت خود را با عضویت در گروهک تروریستی القاعده در عراق آغاز کرد و سال 2010 به دستور اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده ، به عنوان سرکرده این گروه در عراق منصوب شد. 
داعش در ابتدا شاخه ای از القاعده در عراق و سوریه به شمار می رفت، اما اکنون بین وی و ایمن الظواهری سرکرده کنونی القاعده دو دستگی به وجود آمده به گونه ای که هریک دیگری را تکفیر کرده و گروه منحرف می داند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید