پامپئو به دیدار رئیس‌جمهور جدید مکزیک می‌رود

کدخبر: ۲۲۳۸۳۹
اقتصادنیوز: دولت‌های آمریکا و مکزیک اعلام کردند، وزیر امور خارجه آمریکا 13 ژوئیه (22 تیر) با رئیس‌جمهور جدید مکزیک دیدار و درباره مسائلی چون مهاجر، تجارت، امنیت و توسعه مذاکره خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور که پیروزی قاطعانه در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در مکزیک داشت و در ماه دسامبر رسما زمام امور کشور را در دست خواهد گرفت، نخستین کسی بود که سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به مکزیک را اعلام کرد.

این اظهارات وی پس از دیدارش با انریکه پنانیتو، رئیس‌جمهور در حال کناره‌گیری مکزیک در کاخ ریاست جمهوری مطرح شد.

لوپز اوبرادور با اختلاف بسیار 53 درصد از آرا را از آن خود کرد و این پیروزی قاطعانه به وی اختیارات جدی برای تغییرات اساسی در سیاست داخلی و خارجی این کشور داده است.

انتقاد و تحقیر مخالفان و دیدگاه‌های ناسیونالیستی و پوپولیستی لوپز اوبرادور باعث شده که وی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مقایسه شود.

اینکه این دو مرد تا چه میزان می‌توانند با یکدیگر توافق داشته باشند بهبود روابط آمریکا – مکزیک را تعیین خواهد کرد؛ دو کشوری که بر سر مسائلی چون مهاجرت، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی و درخواست ترامپ مبنی بر اینکه مکزیک هزینه ساخت دیوار مرزی را پرداخت کند، اختلاف دارند.

لوپز اوبرادور روز دوشنبه با ترامپ تماس تلفنی داشت و آن را یک تماس دوستانه و توأم با احترام توصیف کرد.

وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای گفت: در جریان این تماس تلفنی به لوپز اوبرادور پیشنهاد شد تا در کاهش سیل مهاجران به آمریکا کمک کند و درعوض کمک‌هایی را از جانب واشنگتن برای توسعه اقتصادی در مکزیک دریافت کند. مذاکرات با پامپئو نیز حول محور این موضوعات و همچنین مسائل امنیتی و تجاری انجام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید