ترامپ: اوپک باید قیمت های بالای نفت را کاهش دهد

کدخبر: ۲۲۴۰۲۵
اقتصاد نیوز: رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در توئیتر نوشت که آمریکا در مقابل دلارهای اندک از بسیاری از اعضای اوپک حمایت می کند و این حمایت باید یک جاده دو طرفه باشد و اوپک باید قیمت های بالای نفت را کاهش دهد.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در توئیتر سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" را متهم کرد که قیمت های نفت را بالا می برند و از اوپک خواست تا اقدامات بیشتری برای کاهش قیمت نفت انجام بدهد.

ترامپ در توئیتر نوشت: اوپک انحصاری باید به یاد آورد که قیمت های بنزین بالا است و آنها باید اندکی کمک کنند. در حالی که آنها قیمت ها را بالا می برند آمریکا از بسیاری از اعضای اوپک در برابر دلارهای بسیار اندکی حمایت می کند. این باید یک جاده دو طرفه باشد. قیمت ها را همین حالا کاهش دهید.

رئیس جمهور آمریکا طی هفته های اخیر بارها از کشورهای عضو اوپک درباره قیمت بالای نفت انتقاد کرده بود. افزایش قیمت بنزین می تواند به یک دردسر سیاسی برای ترامپ پیش از انتخابات میان دوره کنگره در ماه نوامبر تبدیل شود.

ترامپ روز شنبه در توئیتی نوشت که عربستان با افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید نفت موافقت کرده است.

سران عربستان سعودی نیز به آمریکا اطمینان داده اند که دارای ظرفیت افزایش تولید 2 میلیون بشکه ای در روزه بوده و کاهش تولید ایران و ونزوئلا را جبران خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید