مایکروسافت تکنولوژی هوش مصنوعی خود را با چین شریک می شود

کدخبر: ۲۲۴۱۷۲
اقتصاد نیوز: مایکروسافت برای نفوذ به بازار هوش مصنوعی چین، با موسسات این کشور همکاری می‌کند. این شرکت یک پلتفرم باز با چهار دانشگاه چینی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد خواهد‌کرد و به این ترتیب برخلاف گوگل و آمازون که همکاری‌های محلی ندارند قادر خواهد بود خدمات خود را به شرکت‌های محلی در چین ارائه دهد.
مایکروسافت تکنولوژی هوش مصنوعی خود را با چین شریک می شود

به گزارش اقتصاد نیوز، با این حال مایکروسافت با رقبای سرسخت محلی مانند Baidu، گروه‌های سرمایه‌گذاری Alibaba و Tencent که هم‌اکنون سهم بزرگی از بازار چین را در دست دارند، روبرو خواهد بود.

مایکروسافت می‌گوید بیش از 8000 کارمند دارد که در بخش تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند. در رویدادی که در روز دوشنبه در پکن برگزار شد مایکروسافت سیستم چیپ هوش مصنوعی جدید خود را به نام Project Brainwave به نمایش گذاشته و توضیح می‌دهد که چگونه دستیار دیجیتالی صوتی چینی خود "XiaoIce” می‌تواند صدای انسان را شبیه‌سازی کند، با انسان مکالمه‌ی تلفنی داشته باشد و حتی شعر بسراید.

هری شام معاون ارشد مایکروسافت در جمع توسعه دهندگان و مدیران ارشد سازمان‌ها در رویداد فناوری‌های نوآورانه هوش مصنوعی مایکروسافت که در روز دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت:«از آنجایی‌که بازار فن آوری‌های هوش مصنوعی در جهان و در چین در حال رشد و توسعه است، بسیار مهم است که یک چشم انداز جهانی به این موضوع داشته باشیم.»

او همچنین اضافه کرد:«امیدواریم بتوانیم هوش مصنوعی را در دسترس همگان قرار دهیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید