علت مخالفت وینفرد شفر با برگزاری سوپرجام چیست؟

کدخبر: ۲۲۴۱۸۵
اقتصاد نیوز: شفر به شدت مخالف برگزاری بازی با پرسپولیس پیش از شروع فصل است.
علت مخالفت وینفرد شفر با برگزاری سوپرجام چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از طرفداری، وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال دلایل خاص خود برای عدم حضور در سوپرجام مقابل پرسپولیس را دارد.

 وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال طی هفته و ماه های اخیر، مدام در حال صحبت در خصوص سوپرجام و اینکه تیمش نمی تواند برابر پرسپولیس قرار بگیرد صحبت کرده است. اما واقعا این حرف های شفر تا چه حدی صحت دارند؟

صحبت های مرد آلمانی در مورد بازی سوپرجام، به نظر با توجه به شرایط کنونی تیمش منطقی به نظر می رسد. علی رغم جذب سریع بازیکنانی که شفر نیاز داشت، اما مدیران استقلال در امر بستن تیمی پر قدرت برای لیگ هجدهم، تاکنون اصلا موفق عمل نکرده اند. با اینکه بازیکنانی چون میثم تیموری، محمد دانشگر و فرشاد محمدی مهر و چند بازیکن جوان به ترکیب آبی ها اضافه شده، اما باز هم به نظر دست شفر بسته است.

مهمترین دلیلی که می توان در خصوص مخالفت شفر یافت، عدم تمدید قرارداد ستاره های تیم اوست. بازیکنانی چون وریا غفوری، امید ابراهیمی، سرور جپاروف و مامه بابا تیام همچنان وضعیت مبهمی دارند و به جز وریا غفوری که شایعاتی در خصوص توافقش با استقلال به گوش می رسد، در خصوص سایرین تاکنون هیچ پالس مثبتی دریافت نشده است. مورد مهم دیگری که می توان در مخالفت های شفر یافت، حضور 4 بازیکن استقلال در جام جهانی بوده که همچنان در تعطیلات به سر می برند. بازیکنانی چون مجید حسینی، (که شایعه خروجش از استقلال و رفتن به اروپا مدام به گوش می رسد) روزبه چشمی، (بازیکنی که در جام جهانی دچار مصدومیت شدیدی شد) امید ابراهیمی، (علاوه بر عدم تمدید قرارداد، حضورش در جام جهانی هم باعث شده او به تعطیلات برود) و پژمان منتظری. به نظر شفر روی صحبتش منطقی است. البته که این ها تمام دلایل سرمربی استقلال نیست.

اردوی آماده سازی تیم فوتبال استقلال نیز همچنان شروع نشده و مشکلات مالی حرف اول این روزهای آبی هاست. موردی که شاید باعث بی میل شدن شفر به بازی در سوپرجام و برگزاری یک دربی شود، وضعیت روحی او و بازیکنانش است. با مشکلاتی که در بالا ذکر شد، عدم نتیجه گیری استقلال در گام اول و در سوپرجام برابر رقیب سنتی می تواند از لحاظ روحی بازیکنان استقلال را دچار مشکل کند، موردی که شاید هراس شفر از آن بیش از همه باشد.

حال باید دید، سرانجام سوپر جام چگونه برگزار می شود، تا به این لحظه که سازمان لیگ روی تمام قول هایش ایستاده و با قدرت به دنبال برگزاری این دربی است.

البته این مورد نیز قابل ذکر است که تیم رقیب، یعنی پرسپولیس هم شرایط خیلی آرمانی ای ندارد اما به هرحال، مشخص بودن لیست بازیکنان این تیم و البته شروع زودتر و بهتر آماده سازی سرخ های پایتخت، می تواند آن ها را در شرایط مساعد تری نسبت به استقلال قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید