پیش بینی صعود بزرگ فوتبال ایران در رنکینگ فیفا

کدخبر: ۲۲۴۲۵۲
اقتصاد نیوز: گرفتن ۴ امتیاز و بهترین عملکرد در جام‌های جهانی، ایران را به صدر آسیا در رنکینگ فیفا برمی‌گرداند.
پیش بینی صعود بزرگ فوتبال ایران در رنکینگ فیفا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  سایت نود، حضور در صدر آسیا اتفاق جدیدی برای فوتبال ایران نیست. تیم ملی در فاصله جام جهانی برزیل تا روسیه تقریبا همیشه در صدر آسیا بود اما درست پیش از جام جهانی، بخاطر لغو شدن بازی‌های دوستانه و نگرفتن امتیاز صدر را به استرالیا واگذار کرد. با این حال استرالیا، بیشتر از یک ماه در جای ایران نخواهد ماند و پس از پایان کار آسیایی‌ها جام جهانی، ایران دوباره صدرنشین آسیا در رنکینگ فیفا خواهد شد.

ایران پیش از جام جهانی لیتوانی را برد در سه بازی جام جهانی، با یک برد مقابل مراکش و یک مساوی مقابل پرتغال که جزو ۵ تیم برتر رنکینگ فیفاست، امتیاز خوبی گرفت. تیم ملی از ۷۰۸ امتیاز ماه قبل، به ۸۰۲ امتیاز در جدول جدید فیفا می‌رسد و صدرنشین آسیا خواهد بود. بر خلاف ایران، امتیاز استرالیا پس از پایان جام افت خواهد کرد. آن‌ها قبل از شروع جام هندوراس را بردند اما در جام جهانی، دو باخت و یک مساوی داشتند. نتایجی که باعث می‌شود در رکینگ بعدی فیفا، ۷۰۳ امتیاز داشته باشند.

کره جنوبی هم در جام جهانی، عملکرد موفقی نداشت اما بردن آلمان صدرنشین فیفا در بازی آخر، باعث می‌شود با صعودی بلند ۵۹۴ امتیازی شوند. هر چند هنوز فاصله زیادی با ایران و استرالیا دارند. ژاپن هم مثل ایران با گرفتن ۴ امتیاز از جام جهانی، پیشرفت زیادی داشت و امتیازش از ۵۲۱ به ۶۳۲ امتیاز رسید. با این نتایج آن‌ها جای کره جنوبی را در رده سوم آسیا می‌گیرند. عربستان هم با یک برد، ۵۰۸ امتیازی می‌شود و همچنان در جایگاه پنجم آسیا باقی می‌ماند.

تیم ملی ایران علاوه بر بازگشت به صدر آسیا و گذشتن از استرالیا، بر اساس محاسبه فیفا در رنکینگ از کشورهایی مثل اوکراین، ونزوئلا، ایرلند جنوبی، رومانی، ایرلند شمالی، اسلواکی، اتریش، آمریکا، کاستاریکا و ایسلند که ماه گذشته جایگاه بالاتری نسبت به ایران داشتند عبور می‌کند و هیچکدام از تیم‌های پایین‌تر از تیم ملی هم شرایط سبقت گرفتن از ما را ندارند. با این شرایط، ایران این شانس را دارد که در رنکینگ بعدی، تا رده ۲۶ فیفا بالا بیاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید