افزایش سرسام آور 1 میلیون برابری(!) هزینه عروسی در ایران ! +عکس

کدخبر: ۲۲۴۲۶۸
اقتصاد نیوز: یکی از دغدغه های جمعیت جوان در ایران و خانواده های آنها، هزینه های کمر شکن برپایی مجلس عروسی است. همین موضوع یکی از دلایل امتناع جوانان برای پیوند مشترک شده است.
افزایش سرسام آور 1 میلیون برابری(!) هزینه عروسی در ایران ! +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز، هزینه های ازدواج و برگزاری جشن عروسی یکی از اساسی ترین و در عین حال پراسترس ترین بخش های عروسی است که فکر همه عروس و دامادهای جوان را به خود مشغول می کند. همه دوست دارند که جشن عروسی خود را به بهترین نحو ممکن و بدون کم و کاست برگزار کنند و در عین حال حداکثر صرفه جویی را نیز در هزینه های جشن عروسی داشته باشند.برگزاری جشن عروسی در زمان های گذشته بسیار سهل بود و تشریفات امروزی را نداشت. زمان های گذشته دختر و پسر پس از آشنایی با یکدیگر و جاری شدن خطبه عقد مراسم خود را در خانه داماد برگزار می کردند و راهی خانه بخت می شدند.این نوع برگزاری جشن خالی از هر استرسی بود که توام با آرامش بوده است.

یک آگهی قدیمی چاپ شده در روزنامه تفاوت های هزینه برگزاری مراسم عروسی در43 سال پیش تاکنون را نشان می دهد. جالب اینکه در سال ۵۴ ‌عروسی با ۱۴۹ ریال برگزار می شده است. این قیمت برای تشریفاتی مانند فیلمبرداری رنگی، سالن مجلل بوده و در این بین برای هدیه تالار محل برگزاری، اتومبیل و لباس عروس مجانی به عروس و داماد هدیه داده می شد. این در حالی است که در سال ۹۷ با همین شرایط قیمت حداقل برگزاری این مراسم ۵۰میلیون تومن است. با این شرایط و یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد ۱میلیون برابر افزایش قیمت در ۴۳ سال اخیر بوده است !

آگهی قدیمی برای هزینه های عروسی و افزایش عجیب آن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید