جولیانی برای دیدار ترامپ و بازرس پرونده روسیه شرط گذاشت

کدخبر: ۲۲۴۳۲۶
اقتصادنیوز: بنا به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، وکیل رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار او با بازرس پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ شروط تازه‌ای را تعیین کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، رسانه‌ها گزارش دادند رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شرایط جدیدی را برای دیدار میان رئیس جمهور و رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، تعیین کرد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد رودی جولیانی اعلام کرده است که این بازرس وزارت دادگستری آمریکا برای دیدار با دونالد ترامپ، باید ارتکاب جرم از سوی او را به اثبات برساند.

همچنین بنا به گزارش نیویورک تایمز، مولر لازم است شواهدی را ارائه دهد که نشان دهد شهادت ترامپ برای تحقیق درباره تبانی ادعایی با روسیه ضرورت دارد و تنها رئیس جمهور می‌تواند چنین اطلاعاتی را در اختیار بازرس ویژه پرونده قرار دهد.

همچنین این روزنامه اعلام کرد که وکیل ترامپ اذعان کرده است که بازرس ویژه پرونده بعید است با چنین شروطی برای دیدار با ترامپ موافقت کند. در عوض مولر ممکن است حکم احضاریه برای رئیس جمهور آمریکا ارسال کند و دعوی قضایی طولانی مدتی را با رئیس جمهور آغاز کند.

رابرت مولر در حال بررسی اتهامات مربوط به  مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 و کمک احتمالی روس‌ها به ستاد انتخاباتی ترامپ است. مسکو بارها تمامی این اتهامات را رد کرده است و رئیس جمهور آمریکا نیز تحقیقات مولر را «تعقیب توهمات» نامیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید