وزیر خارجه آمریکا: مذاکره با کره شمالی پیچیده است

کدخبر: ۲۲۴۵۲۲
اقتصادنیوز : وزیر خارجه آمریکا اگرچه کوشید تا مذاکره با کره شمالی را رو به پیشرفت و سازنده توصیف کند اما ناگزیر گفت: مسایل پیچیده ای وجود دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مایکل پمپئو روز شنبه در نشست خبری کوتاهی که پس از دیدار با مقامات کره شمالی برگزار شد، افزود: ما ساعت ها گفت و گوی سازنده داشتیم. مسایل پیچیده ای وجود دارند، اما تقریبا بر روی همه مسایل اصلی پیشرفت داشتیم.

وی ادامه داد: در بعضی نقاط پیشرفت های بزرگی وجود دارند و برای برخی مسایل دیگر، هنوز باید کارهای بیشتری انجام شود.

وزیر خارجه آمریکا از دور بعدی مذاکرات دو روزه سطح کارشناسی در پانمونجوم در تاریخ 12 ژوئیه خبر داد و اضافه کرد: گفت وگوی بسیار سازنده ای درباره روند تعهداتی که در نشست سران سنگاپور صورت گرفته بود، خواهیم داشت.

پمپئو یادآور شد: همچنین درباره تخریب تاسیسات آزمایش موشک بالستیک کره شمالی و مدل های انجام آن، گفت و گو کردیم و این مسیر را برای مذاکرات بیشتر در سطوح کارشناسی ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصاویر ماهواره ای گسترش فعالیت های موشکی کره شمالی را به طرف مقابل نشان داده اید و پاسخ آنها چه بود، گفت: ما در مورد آنچه که کره شمالی انجام می دهد، صحبت کردیم و اینکه چگونه می توانیم درباره توافق رئیس جمهوری ترامپ و رهبر کره شمالی مبنی بر عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

پمپئو تاکید کرد: هیچ چیزی خارج از این موضوع مطرح نشده است و آن ها همچنان متعهد هستند. ما در صبح امروز فرصتی برای گفت و گو با رئیس جمهوری ترامپ داشتیم و می دانم که همتایان من هم با کیم جونگ اون در جریان مذاکرات ما صحبت کرده اند.

وی برای چندمین بار تاکید کرد ما گفت و گوهای سازنده ای داشته ایم و در پاسخ به این سوال که برای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای و پایان سلاح های کشتار جمعی کره شمالی به زمان بندی مشخصی رسیده اید؟ گفت: قصد ندارم جزئیات مذاکراتمان را بیان کنم، اما توافق خوبی برای زمان بندی درباره هریک از این موضوعات داشتیم و من فکر می کنم در همه موضوعات مذاکره پیشرفت های خوبی داشته ایم.

مایکل آر پمپئو وزیر خارجه آمریکا از روز گذشته عازم کره شمالی شد تا درباره روند توافقی که بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور صورت گرفته بود، گفت و گو کنند.

آمریکا در حالی وارد مذاکره با کره شمالی شده است که تحریم های حداکثری علیه این کشور همچنان برقرار است اما ترامپ بر اساس توافق انجام شده، رزمایش های مشترک با کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورد.

   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید