تکمیل ۵۰۰۰ واحد بازسازی‌شده در مناطق زلزله زده

کدخبر: ۲۲۴۵۲۷
اقتصادنیوز : معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت:۵ هزار واحد بازسازی‌شده در مناطق زلزله‌زده تا پایان تیرماه آماده بهره‌برداری است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عزیزالله مهدیان امروز شنبه در ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اظهار داشت: ۱۱۰ هزار واحد آسیب‌دیده مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و ۹۸ هزار واحد خسارت‌دیده به بانک‌ها معرفی شده و از این تعداد برای ۸۰ هزار مورد عقد قرارداد صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با توجه به نوسان قیمت‌ها مردم برای تکمیل واحدهای خود به مشکل برخورد کرده‌اند و هرچند تقاضای افزایش سقف تسهیلات دشوار است اما و مشکلات خاص خود را دارد اما پرداخت پیلوت از سوی بانک‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات را مرتفع می‌کند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: تاکنون ۳۱ هزار واحد آواربرداری صورت گرفته، ۲۸ هزار و ۱۸۳ واحد پی‌کنی، ۱۹ هزار و ۹۷۳ واحد فنداسیون، ۹ هزار واحد دیوارچینی، ۱۳ هزار و ۳۷۳ واحد اسکلت‌بندی و ۸ هزار و ۸۷۰ واحد به مرحله سقف رسیده است و بنا داریم تا پایان تیرماه جاری ۵ هزار واحد را قابل سکونت کنیم.

مهدیان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات معیشتی هم آغاز شده و تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به بانک معرفی شده‌اند، به مشکلات افزایش قیمت مصالح اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۴۵ هزار تن مصالح برای این مناطق تامین کرده‌ایم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید