نشست‌های فشرده در کردستان عراق و پیش‌بینی‌ها درباره ائتلاف العامری و بارزانی

کدخبر: ۲۲۴۶۳۷
اقتصادنیوز: در ادامه رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت آینده عراق هیئت‌هایی از ائتلاف الفتح و ائتلاف دولة قانون وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، هیئت‌هایی از لیست الفتح (به رهبری هادی العامری) و ائتلاف دولة قانون (به رهبری نوری مالکی) مذاکرات و دیدارهای فشرده‌ای را در اربیل درباره دولت آتی و امکان ایجاد ائتلاف میان دو طرف برگزار کردند.

فاضل میرانی، دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که این دو ائتلاف تصمیم دارند فراکسیون بزرگی با کردها تشکیل دهند و به همین منظور به استان سلیمانیه نیز سفر خواهند کرد.

دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق بر لزوم گشایش در وضعیت عراق تاکید کرد و گفت، حزبش تمایلی برای خلع قانونی و موسساتی در عراق ندارد.

وی افزود، دو هیئت از دو حزب اصلی کرد به زودی به عراق می‌روند و هیئت‌هایی نیز از بغداد به کردستان سفر خواهند کرد.

روز جمعه هیئتی از ائتلاف الفتح به رهبری احمد الاسدی با مسؤولان کرد در اربیل دیدار کرد و همین مساله باعث شده برخی پیش‌بینی کنند که ائتلاف قریب الوقوعی در راه است.

محسن السعدون، از رهبران ائتلاف الفتح گفت: مذاکرات برای ارائه خواسته‌ها و هماهنگی بر سر برنامه مشترک دولت آتی تا زمان تصویب نتایج انتخابات توسط دادگاه فدرال ادامه دارد.

این در حالی است که به رغم مذاکرات فشرده میان فراکسیون‌های سیاسی عراق اما تحلیلگران معتقدند که این دیدارها در معرض فروپاشی قرار دارند چراکه براساس توافق‌های اولیه صورت گرفته‌اند.

احسان الشمری، مشاور نخست‌وزیر عراق مدعی شد که ائتلاف هادی العامری و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در معرض فروپاشی است چراکه العامری به دنبال پست نخست‌وزیری است و بر ائتلافش با دولة قانون حساب باز کرده است.

وی گفت: تلاش فراکسیون‌های الفتح و دولة القانون برای ائتلاف با حزب دموکراتیک کردستان به دلیل مسائل داخلی اقلیم موفق نخواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید