هواوی تسلیم قوانین آمریکا شد

کدخبر: ۲۲۴۷۱۷
اقتصاد نیوز: شرکت چینی هواوی با تبعیت از قوانین ایالات متحده آمریکا از ایجاد محدودیت برای فعالیت های خود در این کشور جلوگیری می کند.
هواوی تسلیم قوانین آمریکا شد

 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،شرکت ZTE در گذشته توسط ایالات متحده آمریکا تحریم شده بود. در حالی که این کمپانی نزدیک به یک سوم از قطعات مورد نیاز خود برای تولید گوشی های هوشمند را از این کشور خریداری می کرد، آمریکا شرکت ZTE را از این اقدام منع کرد.

در گذشته ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که شرکت چینی هواوی و ZTE برای امنیت ملی این کشور یک تهدید محسوب می شوند. با این حال خطری کمپانی هواوی را تهدید نمی کند. 

یکی از مدیران شرکت چینی هواوی در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche اعلام کرده که ایالات متحده آمریکا این برند را مانند ZTE مجازات نمی کند. شرکت ZTE به علت فروش کالا و خدمات به کشورهای کره شمالی و ایران و نقض تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه این دو کشور مجازات شد (توقف فعالیت شرکت زدتی‌ای به دلیل مراوده با ایران). 

هواوی اعلام کرده با پیروی از قوانین اروپا، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد قصد دارد به سرنوشت کمپانی زد تی ای دچار نشود. در ماه آوریل نشریه وال استریت ژورنال خبر از انجام تحقیقات بر روی شرکت هواوی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا داده بود. 

فروش گوشی هواوی پی 20

بر اساس گفته هواوی، این شرکت به دنبال استفاده از بهترین تکنولوژی های موجود در دنیاست. هواوی اعلام کرده که به خرید تراشه از ایالات متحده آمریکا ادامه می دهد. در گذشته گزارش ها به توسعه سیستم عامل مخصوص هواوی اشاره کرده بودند تا در صورت ایجاد محدودیت از سوی آمریکا قادر به استفاده از آن باشد (سیستم عامل اختصاصی هواوی از سال 2012 در دست توسعه است).

در حالی که هواوی گوشی های هوشمند خود را به پردازنده اختصاصی Kirin مجهز می کند، برای حافظه رم و مودم های LTE از تراشه های طراحی شده توسط شرکت های آمریکایی بهره می برد.

در حال حاضر شرکت چینی هواوی سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود. این کمپانی قصد دارد تا سال 2021 با غلبه بر سامسونگ و اپل به مقام اول دست پیدا کند. با توجه به نزدیکی شرکت های هواوی و ZTE به دولت چین، آمریکا از فروش اطلاعات شهروندان این کشور واهمه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید