ماکرون فاز جدید اصلاحات را کلید می‌زند +جزئیات

کدخبر: ۲۲۴۷۶۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) و با وجود نارضایتی‌های عمومی قرار است در سخنرانی سالانه خود، برنامه‌هایش درباره فاز جدیدی از اصلاحات اجتماعی و دولتی را ارائه کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه نوشت، دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به جزئیات زیادی درباره مسائل خاصی که وی قرار است در این سخنرانی یک ساعته ارائه کند، اشاره‌ای نکرد اما اصلاحات مربوط به سیستم بازنشستگی و برنامه مقابله با فقر در سال آتی میلادی ارائه می‌شود.

قانونگذاران روز سه شنبه به بحث و مناظره درباره درخواست ماکرون برای تغییرات در قانون اساسی با هدف ساده سازی روند قانونگذاری شامل کاهش تعداد کرسی‌ها در مجمع ملی و سنا به یک سوم می‌پردازند.

وی همچنین به دنبال کاهش مالیات و تسهیل در قوانین کاری، تغییرات در امر مسکن و آموزش و تجدیدنظر در اپراتور ملی خط آهن ریلی SNCFبا وجود مقاومت اتحادیه است.

اما تعداد زیادی از منتقدان شامل آنهایی که در حزب ماکرون هستند وی را به بی اعتنایی به نگرانی‌های رای دهندگان متهم می‌کنند.

این رویکرد از سوی ماکرون باعث شده تا برخی از قانونگذاران در هر دو حزب راست و چپ سخنرانی وی را بایکوت کنند.

براساس نظرسنجی روز پنجشنبه موسسه "اودوکسا" مشخص شد که تنها 29 درصد از رای دهندگان فکر می‌کنند که سیاست‌های ماکرون عادلانه است، با این حال 75 درصد هم گفتند که او پویاست و 45 درصد نیز گفتند که او دوست داشتنی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید