هیئت نظامی سعودی برای خرید گنبد آهنین به اسرائیل رفت

کدخبر: ۲۲۴۷۹۳
اقتصادنیوز: یک منبع مطبوعاتی کُرد مقیم فلسطین اشغالی اعلام کرد یک هیئت نظامی سعودی به منظور گفتگو در مورد خرید سامانه گنبد آهنین اسرائیل به فلسطین اشغالی رفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پایگاه خبری "الخلیج الجدید" نوشت،" مهدی مجید" روزنامه نگار کُرد مقیم فلسطین اشغالی به نقل از منابعی که آنان را مطلع توصیف کرد، از حضور یک هیئت نظامی سعودی در فلسطین اشغالی برای گفتگو در مور خرید سامانه گنبد آهنین اسرائیل خبر داد.

مهدی مجید در صفحه توییتر خود نوشت، ریاست این هیئت سعودی را انور عشقی افسر سابق اطلاعات عربستان سعودی به عهده دارد.

در همین ارتباط یک منبع از اطلاعات نظامی اسرائیل اعلام کرد، هیئت نظامی سعودی با همراهی انور عشقی افسر سابق اطلاعات عربستان به منظور گفتگو برای خرید سامانه گنبد آهنین در تل آویو به سر می برد.

این منبع هدف عربستان از خرید این سامانه را مقابله با موشک های "حوثی ها" عنوان کرد.

این در حالی است که روزنامه باسلر تسایتونج سوئیس پیش از این به نقل از یک تاجر سلاح اروپایی که در ریاض اقامت دارد، اعلام کرد: سعودی ها در حال بررسی خرید کالاهای نظامی اسرائیل از جمله سامانه دفاعی پیشرفته شرکت رافائیل و گروه صنایع فضائی موسوم به التا هستند.

سامانه دفاعی پیشرفته «APS» روی تانک ها نصب می شود تا با استفاده از آن حمله به تانک شناسایی و از آن جلوگیری شود.

به نوشته این روزنامه سوئیسی، کارشناسان نظامی عربستان تکنولوژی نظامی اسرائیل را در ابوظبی مورد بررسی قرار دادند.

عربستان  و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند با این حال این روزنامه سوئیسی یادآور شد که به گفته ناظران در ریاض و تل آویو همکاری اطلاعاتی دو طرف با پیشرفت روزافزون همره است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید