وزیر دفاع: ایران با تحریم متوقف نمی‌شود

کدخبر: ۲۲۵۰۵۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح گفت: از آنجا که ایران اسلامی دارای یک نظام مردمی است، رفاه مردم جزء منافع حیاتی و خطوط قرمز ما تلقی می شود و نیروهای مسلح این آمادگی را دارند تا به عنوان سربازان جان بر کف ملت تمام ارکان و ظرفیت خود را در جهت حفظ منافع حیاتی و رفاه ملت کشور به کار بسته و در این راه عاشقانه جانفشانی کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با تبیین شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران و نقش وزارت دفاع درحرکت نظام در مسیر پیچیده تحولات بین المللی اظهار داشت:‌ امروز ائتلاف پوشالی استکبار،‌ ارتجاع و نفاق به سرکردگی آمریکا در تلاشند تا شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را بحرانی جلوه داده  و با جنگ روانی و القاء نارضایتی در آحاد جامعه، تئوری فاصله بین نظام و مردم را عملی سازند.

حاتمی با اشاره به قدرت نظام اسلامی در عصر حاضر یادآور شد: رویدادهای ۴دهه گذشته نشان داد جمهوری اسلامی ایران با عبور از گردنه های سختی همچون جنگ و نا آرامی های داخلی، جنگ تحمیلی، تحریم و اجماع جهانی و نظام بین الملل علیه خود، توانست در آوردگاهی کاملا نا برابر و  با کمبود منابع و امکانات، با سلاح ایمان و توکل به قدرت لایزال الهی بر دشمن فائق آید و این درحالی است که امروز ایران اسلامی نسبت به ادوار گذشته بسیار منسجم تر، مقتدر و دارای  قدرت بازدارندگی  فعال است .

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال  شکست های متعدد در عرصه تقابل با ملت ایران،‌امروز تئوری  ایجاد گسست اجتماعی و القاء ناکارآمدی  را به عنوان تاکتیکی جدید علیه نظام اسلامی در دستور کار قرار داده ،  گفت،  امروز دشمنان ایران اسلامی با ضعیف نشان دادن نقاط قوت نظام و تأکید و تمرکز بر جنگ اقتصادی به دنبال انباشت نارضایتی در جامعه هستند و این در حالی است که حرکت رو به رشد نظام اسلامی با قدرت ادامه دارد.

وی «فشار از بیرون و فروپاشی از درون» را یکی دیگر از  تاکتیک های دشمنان علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت:‌ برخی عناصر خود فروخته همچون منافقین ، سلطنت طلب ها و اپوزسیون داخلی و خارجی  با تجهیز مالی برخی دولت های سرسپرده منطقه  و نقشه و برنامه ریزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر دولت های استکباری از هر ابزاری در فضای واقعی و مجازی برای تخریب باور مردم و اعتماد و اعتقاد آنان نسبت به نظام اسلامی با یکدیگر هم پیمان شده اند.

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ظرفیت‌های عظیم انسانی و منابع متعدد با تحریم متوقف نمی‌شود و براین اساس آمریکائیها «تاکتیک ایجاد فاصله بین مردم و نظام » را به عنوان روشی مهندسی شده ضربه به نظام اسلامی ارائه داده اند.

حاتمی در ادامه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: تحریم و تهدیدات مالی برای ما قابل تبدیل به یک فرصت است؛ چرا که باعث خود اتکائی، خودکفائی و تکیه بر توان بومی می شود و بارور شدن ظرفیت های عظیم داخلی را به همراه خواهد داشت و این می تواند به الگویی برای سایر کشورهای آزادیخواه  مبدل شود.

وی در همین زمینه با اشاره به جایگاه و عملکرد  وزارت دفاع در دوران تحریم و استفاده بهینه از ظرفیت های  بومی بیان داشت:‌  وزارت دفاع با عبور از مهندسی معکوس و تکیه بر توان داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت های عظیم نیروی انسانی متناسب با تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح، در تلاش است حدود ۲۰۰هزار فناوری به روز را مبتکرانه و خلاقانه  در جهت رشد ابتکار و خلاقیت و تولید محصول بومی و منحصر به فرد اجرائی کند.

وزیر دفاع  گفت:‌ بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از عدم بهره‌برداری درست منابع و سرمایه‌های انسانی است و ان‌شاالله به حول قوه الهی با اتخاذ تصمیمات راهبردی، اتحاد ملی و بسیج همگانی، نقشه و دسیسه دشمنان در عرصه‌های اقتصادی را نیز با شکست مواجه خواهیم کرد.

وی با اشاره به ناامیدی دشمن از اقدام نظامی و توانمندی های دفاعی کشور به ویژه قابلیت های دفاع راهبردی گفت:  بر این اساس تاکتیک خود را بر محور فشار اقتصادی و القاء نارضایتی عمومی به کار بسته و متمرکز کرده اند.

 حاتمی با اشاره به اعتماد بالای مردم نسبت به فرزندان رشید خود در  نیروهای مسلح اذعان داشت:‌ از آنجائی که ایران دارای یک نظام مردمی و دینی است، رفاه مردم جزء منافع حیاتی و خطوط قرمز ما تلقی شده  و نیروهای مسلح این آمادگی را دارند تا به عنوان سربازان جان بر کف مردم تمام ارکان و ظرفیت خود را در جهت حفظ منافع حیاتی ایران اسلامی به کار بسته و در این راه عاشقانه جانفشانی کنند.

وی در پایان با بیان حوادث ناگوار جنگ اُحُد و سستی و غفلت مسلمانان در آن نبرد  با اشاره به آیه شریفه  «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ» گفت، در مقابل جبهه دشمن نباید سستی و غفلت کرد و نباید اجازه داد تهدیدات دشمن منجر به آسیب دیدن وحدت و انسجام داخلی‌مان شود و در این مسیر پر فراز و نشیب تنها راه نجات و سعادت کشور تبعیت از راه نورانی قرآن و ولایت فقیه در مقابل دشمنی‌های نظام سلطه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید